Stank, bultjes en wratjes. Wat kan het zijn

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

Stank, bultjes en wratjes. Wat kan het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 20:31

Mijn 3 jarige ruin is een beetje raar.
Hij staat 24/7 in de wei.
Het is net of hij enorm opgeblazen is (of hij is gewoon zo dik)
Verder heeft hij wratjes tussen zijn voorbenen en tussen zijn achterbenen.
Aan de rechterkant, ter hoogte van de buik/ singelplek, heeft hij een paar bultjes.
Ik kan alleen niet echt goed zien of het echt bultjes zijn of bijtplekken van zijn kameraard.
Verder vind ik hem ook stinken, een beetje een zurige lucht.

Hij eet overigens wel normaal.
Weet iemand wat dit kan zijn, of alles verband houd met elkaar of dat het allemaal verschillende dingen tegelijk zijn?

InekeH87

Re: Stank, bultjes en wratjes. Wat kan het zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:35

Wat krijgt hij verder aan voer, Wordt hij al gereden ?
Heeft hij verder symptomen ? Zijn de plekken die die heeft nat of droog. Blijft hij zo zurig ruiken nadat je hem hebt gewassen ?
Heb je foto's van hoe hij er uit ziet (omdat je zegt dat hij opgeblazen lijkt). Is hij gevoelig op de bultjes ?
Kan de stank ook eventueel van zijn koker komen, heb je die onlangs nog schoon gemaakt ?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 11:46

Ik weet wat je bedoelt.. Wij hebben ook een paard gehad die bultjes / later witte plekjes had.
Dit paard was ook liever traag als moe.. En had een wat zure lucht over zich heen.

Dit paard kreeg verder enkel kuil of hooi en basisbrok..
ik weet eigenlijk eerlijk gezecht niet wat het is.. Toen der tijd op de stal wouden ze niet teveel over dat paard loslaten. Enkel dat die wat hartruis had.. (Dit hoeft niet het geval bij jou paard te zijn, en weet ook niet zeker of dit met elkaar in verband staat)

Persoonlijk, zal ik even een dierenarts erbij halen, die ook echt een diagnose kan stellen..
Even het bloed laten controleren op de witte en rode bloedcellen, en op antistoffen.

Ik weet wel een ding zeker.. dat het iets is van binnen uit.. of het nu aan de voeding ligt? Of er is een medische oorzaak dat kan ik niet uitsluiten..

Ik denk dat je daar op dit moment net iets verder mee komt..

[edit] Typo [/edit]

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:20

Morgen komt de DA

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 17:02

Nou de DA is geweest, paard ziet er volgens hem zeer gezond uit. Ik maakte mij te veel zorgen.