Hooikoorts?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:49

Hoi hoi,
ik heb zo'n een vermoeden dat mn paard hooikoorts (pollen allergie) heeft.
Ze is in de wei de hele tijd met dr hoofd aan het schudden en aan het proesten.
Ook lijkt ze veel jeuk te hebben aan haar hoofd, ze schuurt overal tegen aan.
Ze heeft traan ogen en een loop neus.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En wat doe je er dan tegen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen Knipoog

Justdoit

Re: Hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:30

Nee, ik heb er geen ervaring mee, maar wel het gevoel dat die van mij het ook heeft. Ze schuurt haar hoofd iedere dag tegen een paal, ik zie dat ze het langdurig doet, want haar bles is ieder dag helemaal zwart. Ze heeft ook veel rotzooi in haar ooghoeken zitten en ze hoest behoorlijk, ik heb het hooi al nat gemaakt, haar rust gegeven, maar ze blijft enorm hoesten. Ze hoest nu sinds eind april ongeveer, daarvoor heeft ze nooit gehoest.

Ik ben dus ook benieuwd wat je er tegen kunt doen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:31

Ik zou zeggen: raadpleeg je DA Lachen

Er zijn ook van die anti-pollenkapjes op de markt die je aan een halster of hoofdstel bevestigd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:34

Mijn da is nu een paard aan het behandelen op stal die ook hooikoots heeft.
Zij krijgt ook nu een pollennetje om. En ze wordt geinhaleerd omdat haar luchwegen geirriteerd zijn door de hooikoorts.
Ze had echt een rode neus van binnen. Is nu al beter aan het gaan maar de hooikoort gaat volgens mij niet weg, hij kan het alleen verzachten en met het netje onderdrukken.
Moest ook wel want dat rode zag er niet zo prettig uit.

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 15:09

Mijn paard heeft al 15 jaar hooikoorts. Ze kan absoluut niet tegen hooi en stro. Ze staat op zaagsel en eet Hartog Lucerne. Zelfs kuilgras verdraagt ze niet. Ook op de wei staan veroorzaakt bij haar benauwdheid en hoesten. Ze krijgt een hoestpoeder van de VA met ventipulmin, dit helpt tegen de benauwdheid. Ze heeft geen last van stof enzo, alleen van pollen. Zo'n kapje helpt bij haar niet omdat het ook gaat om de pollen die ze eet, dus gras en bloeiende bloemetjes. Ik zet haar toch lekker een paar uur buiten, ze geniet er ontzettend van en ik geef haar dan maar iets extra ventipulmin.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:22