Een eenzame pony!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

Een eenzame pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 08:25

Zoals ik vorige week al een bericht had achtergelaten, was mijn shetlandertje ziek. De dierenarts kon het niet helemaal goed bepalen of het een gas koliek of een darmafsluiting had. Na de medicijnen ging het elke dag een beetje beter, hoewel ze nog wel weinig mestte. Het was moeilijk om te zien omdat er ook nog een andere pony in de wei stond. Zondag ochtend kwamen we bij haar weide en ze lag de hele tijd. Het ging steeds slechter, dus hebben we aan het begin van de middag de dierenarts weer gebeld. We hadden de shetlander ondertussen maar naar de stal gedaan, zodat ze weer niks kon eten. Ze ging de hele tijd staan, schrapen met de hoef en dan weer liggen. Ik moest de hele tijd voorkomen dat ze ging rollen. Zo lag ze elke keer tegen me aan en zat ik haar te aaien totdat de dierenarts kwam. Ik vond het echt ontzettend moeilijk en de tranen stonden in mijn ogen. Ze meste 1 keer en het leek wel een hondendrol. De dierenarts heeft haar nagekeken. Ze zei dat we het anders naar een stad verderop (2 uur rijden) moesten brengen en dan zou ze daar geopereerd moeten worden, maar ze was er niet zeker van dat ze het ging halen. Een andere optie was, dat de dierenarts haar mee naar huis nam en goed behandelde met medicijnen maar ook daar had ze geen hoop in aangezien de slechte toestand van het beestje. We hebben moeten besluiten met pijn in ons hart om haar te laten inslapen.

Het probleem nu is dat de andere pony zich ontzettend eenzaam voelt. Ze hebben jaren bij elkaar in de wei gestaan. Ze hinnikt elke keer en het is zo zielig om aan te horen. Gelukkig krijgen we 4 juni 2 paarden die bij ons gestald worden, maar weten jullie misschien iets wat wij in de tussentijd kunnen doen met de pony, zodat ze zich iets minder eenzaam voeld??

Groetjes myrthe

fjordnina

Re: Een eenzame pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:31

Wat sneu voor het diertje.

Je zou eventueel kunnen vragen aan een buurman oid of hij een diertje heeft wat hij een weekje uit wil lenen of dat jij de pony bij hem neer mag zetten.

Ik weet niet waar je woont? Als dat een beetje in de buurt is mag je haar (toch?) ook wel bij ons in de wei gooien.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:36

Goh wat rot zeg dat je de shet hebt moeten laten inslapen.
Sterkte ermee.
Maar het is al bijn juni dus dat weekje is niet zo n ramp dat hij dan alleen staat, ik zou hem gewoon deze week extra veel aandacht geven.
Lekker uitgebreid borstelen,wandelen enz.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:45

fjordnina schreef:
Wat sneu voor het diertje.

Je zou eventueel kunnen vragen aan een buurman oid of hij een diertje heeft wat hij een weekje uit wil lenen of dat jij de pony bij hem neer mag zetten.

Ik weet niet waar je woont? Als dat een beetje in de buurt is mag je haar (toch?) ook wel bij ons in de wei gooien.

Ik woon in Oostenrijk dus dat word een beetje lastig denk ik haha! Waar wij de 2 pony's van overgekocht hebben gaat kijken bij de man waar zij ze van heeft, of die een pony heeft staan die zolang bij ons in de wei kan staan. De paarden die we krijgen blijven ongv 3 maand en tegen die tijd hopen wij er al een paardje bijgekocht te hebben. Hopen dat het allemaal goed gaat. Het is echt heel rot om te horen als ze zo zit te hinniken. Toen het shetje werd opgehaald stond ze helemaal ze kwijlen en die neusgaten helemaal groot. Gelukkig stond de wagen voor de wei zodat ze het niet kon zijn (het shetje lag tegenover de wei) maar ze kon het natuurlijk wel ruiken. Echt heel sneu!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:19

misschien kun je het dier tot die tijd wat extra aandacht schenken. Gelukkig is vier juni niet ver meer weg. Of misschien kun je haar in het land bij de buurman zetten.
succes ermee

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:31

Wat verdrietig van je pony.
Vier juni is volgende week al. Ik zou dus niet te veel drukte maken....een paar daagjes alleen kan best. Al zal het dier wel onrustig zijn. Ik zou me voor die paar dagen niet van alles op de hals halen als ik jou was...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:32

kunnen die twee paardejes die komen niet wat eerder komen??
en anders inderdaad in de tussentijd zoveel mogelijk aandacht en afleiding geven...dan is het gewoon niet anders

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:00

ellepel schreef:
kunnen die twee paardejes die komen niet wat eerder komen??
en anders inderdaad in de tussentijd zoveel mogelijk aandacht en afleiding geven...dan is het gewoon niet anders

Die 2 paarden moeten vanuit nederland komen dus dat word een beetje lastig. Die nederlanders komen hier ook wonen, maar hun stal is nog niet klaar, dus worden ze voor de 1e 3 maand bij ons gestald. Ik vind trouwens wel dat ze een beetje slecht eet, maar ik denk dat het komt doordat ze zich eenzaam voelt. Of hebben jullie daar andere ideeen over?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:02

ja kan heel goed daarvan komen hoor. maar natuurlijk wel goed in de gaten houden.
vertroetel haar maar deze paar dagen,het is al snel 4 juni