azijn of duivengerst onder het voer???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

azijn of duivengerst onder het voer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 23:04

Hallo, mijn paard heeft last van eiwitbulten op haar buik en schouder.

Ze loopt maar enkele uurtjes per dag op wei, maar omdat ze in haar eerste 12 levensjaren nooit op wei mocht, vertoont ze deze reactie.
De rest van haar voer is zeer eiwitlaag, daar let ik speciaal op.

Bulten zijn al veel minder erg (tot nu toe althans) dan vorig jaar, maar ze zijn er wel weer!

Omdat ik niet meteen een cortisonespuit wil laten zetten (want das de remedie van de da) ben ik op internet gaan zoeken naar een andere oplossing.

Daar vond ik dat azijn of duivengerst onder het voer, het teveel aan eiwit in het lichaam zou afbreken?
Mijn vraag is nu:
- is dat inderdaad zo?
- kan ik dit veilig voeren? (azijn eet een paard toch nooit????)
- hoeveel moet ik daar dan van geven???

Alvast bedankt!

Esther28

Re: azijn of duivengerst onder het voer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:15

Appelazijn schijnt bloedzuiverend te zijn...
Kijk anders even op de site van de paardendrogist, daar staat hoeveel je moet geven.
Ik voer sinds 3 dagne ook appelazijn, omdat mijn paard erg dik wordt van het land. De eerste keer stond ie vreemd te kijken en te snuffelen aan zn voer en nu eet ie het gewoon hoor...
Ik doe een bruin boterhammetje waar ik het appelazijn overheen doe zodat het daar in kan trekken en daaroverheen zn musli. Anders word je musli zo klef.....
Of het werkt, kan ik nog niet zeggen.Je schijnt het best langdurig te moeten gebruiken....