Hij is a.s. donderdag 3 weken geleden gecastreerd, liggend in de weide. De eerste dagen ging het allemaal volgens het boekje, het was wat dikker maar 2x per dag in de molen, en 2x per dag Antibiotica poeder en dat leek prima te gaan. 1,5 week later begon hij toch niet zo lekker in zijn vel te zitten, druppelde de wond nog erg veel na en zaterdag stond hij met 38,6. Zondag is de DA geweest, die heeft hem een peniciline spuit gegeven, en maandag heeft de DA van de castratie het overgenomen. Zij vond de ontsteking wel meevallen, dus weer AB poeder, 2x per dag molen, 2x per dag afspuiten en 2x per dag die poeder. 1 kant is trouwens dicht, de andere kant is nog open.
Inmiddels is het maandag een week geleden dat de DA er was, sinds donderdag staat hij weer op het land tussen zijn vrienden omdat hij dinsdag en woensdag geen verhoging meer had. Het leek allemaal wat beter te gaan, de zwelling blijft redelijk weg, alleen als ik hem 's morgens uit het land haal is het wat gezwollen, maar na molen en afspuiten is het weer mooi geslonken. Na het afspuiten druppelt er weer wondvocht uit, maar echt lang niet zo veel meer als vorige week.
Vandaag had hij weer 38,3 , DA gebeld en die zei dat ik niet meer kan doen dan wat ik nu aan het doen ben. Openhouden, spuiten, beweging en AB geven. En opletten dat de verhoging niet richting de 39 graden gaat. Toch vind ik het zelf wel erg lang duren, donderdag is de castratie al weer 3 weken geleden

Heeft iemand zoiets dergelijks meegemaakt met zijn paard, hoe is dat verlopen, en zijn er nog dingen die ik misschien kan doen om toch nog wat te helpen?