Wondje boven mondhoek door hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Wondje boven mondhoek door hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 09:57

Mijn bijrijdpaardje heeft voor de tweede keer een wondje boven haar mondhoek aan één kant (de linker). De eerste keer was een paar weken geleden, ik dacht toen dat het van de sperriem was, dus ide had ik eraf gehaald. Nu heeft ze het echter weer. Het zit dus niet in haar mondhoek (en is dus niet van trekken aan het bit of iets dergelijks) maar echt erboven. Nu heb ik met het hoofdstel aan gekeken en het bit komt dus niet tegen het wondje aan, maar het lijkt te komen doordat er door het bit een plooi ontstaat in de mondhoek (normaal) en die plooi tegen elkaar aan schuurt.

Het is met alles een heel gevoelig paardje, maar toch vind ik het een beetje vreemd. Ik heb nu het bit een gaatje lager gedaan in de hoop dat dat werkt, maar zou toch graag weten hoe het komt. Hebben andere mensen dit ook weleens gezien en wat hebben jullie ertegen gedaan?

verootjoo

Re: Wondje boven mondhoek door hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:59

heb je een watertrens? Dan zou het kunnen dat er velletjes tussen de ringen blijft hangen. Daar heeft mijn paard ook last van. Ik heb er nu rubberen bitschijven tussen gedaan Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:00

Kijk eens goed naar je neusriem! Waarschijnlijk drukt je bit het vel tegen de neusriem aan waardoor het gaat schuren. Je neusriem een gaatje hoger hangen helpt al veel.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 16:24

Ik heb ooit opgemerkt bij mijn vorige paard, dat de rubberen bitschijven een plooitje drukte tegen de neusriem, wat uiteindelijk wondje maakte!!

Succes ermee

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:38

Ik heb geen rubberen bitschijven en volgens mij komt het ook niet tussen het bit.. Volgens mij is het echt puur van het ene velletje tegen het andere velletje schuren.. Heel vreemd!

@Zap: zoals ik hierboven al zei had ik dat al gedaan..

Dankjewel voor jullie reacties iig Lachen