vochtbult bij voorknieen paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

debje18

vochtbult bij voorknieen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 22:37

Mijn paard heeft aan alle 2 de voorbenen een vochtbult aan de zijkant van zijn knieen. Net boven het gewricht zeg maar. Hij heeft er nog nooit kreupel op gelopen. Je kunt de bulten ook indeuken, dan gaan ze eventjes weg en komen ze weer terug. Ik ben gewoon wat rustiger aan gaan rijden, en ik ben dan vooral in de bossen gaan rijden, na een tijdje ging 1 bult weg en de andere werd ook wat minder. Maar nadat ik weer een keer gedressuurd had kwamen ze weer terug.
Dus nu mijn vraag, hoe denken jullie er over? Zou het overbelasting kunnen zijn ?

ellepel

Re: vochtbult bij voorknieen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:23

denk dat je in dit geval een veearts er bij moet gaan halen.

kan best veel zijn,overbelasting kan, atrose....vooral als het toch weer terugkomt zou ik een arts er naar laten kijken

Tijgertje86

Re: vochtbult bij voorknieen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:27

Mijn oude merrie heeft ook vochtbulten, zowel bij een voorknie als bij een spronggewricht. De bulten heeft ze al jaren. Inmiddels is ze met pensioen en wordt niet meer gereden. De da heeft al eens gekeken en die dacht aan artrose. Ook niet verwonderlijk, mijn paard heeft bij vorige eigenaren altijd gesprongen en is altijd fanatiek gereden. Zo lang ze er geen last van heeft en de da het niet noemswaardig erg vind, doe ik verder niets aan die bulten. Ik weet overigens niet of er specifieke behandelingen voor zijn.