Hoefschoenen "easyboots"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Hoefschoenen "easyboots"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 17:48

Hallo,

een paar dagen geleden heb ik een set van twee easyboot epics binnen gekregen, ze zitten goed (goede maat) en mijn paard heeft er voor zover ik kan zien en voelen geen last van en loopt ermee als op blote voeten.

Echter, alles zit al op z'n strakst en nuy zit het goed, nu maak ik me zorgen dat de kabels gaan rekken en straks te groot zijn. Is er een manier om de kabels te verstellen zodat ze wat korter zijn? Ik wil namelijk niet zelf gaan dokteren omdat ik anders straks 2 nieuwe schoenen kan kopen Tong uitsteken Is er misschien een site waar ik daar meer over kan vinden? Ik kon het namelijk zelf niet vinden.

Alsvast bedankt voor de reacties Knipoog

Kitsolu

Re: Hoefschoenen "easyboots"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 16:57

niemand?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:59

volgens mij kan je die kabels niet zelf verstellen maar denk dat ze ook niet rekken
er zijn wel andere nadelen aan de hoefschoenen, ze schuren nogal makkelijk de paardenbenen open (wij moesten de paarden daarvoor een soort "sokje" aandoen Clown)

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:01

Je kunt de schoen op verschillende manieren dicht doen (staat ook in het boekje en op de site). De kabels rekken niet uit, knappen wel op een gegeven moment. Als je dan een nieuwe set kabels besteld kun je ze 1 hoefschoenmaat kleiner bestellen.

lienlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:11

heb ze ook en werkt goed, zie het boekje hoe je ze dicht moet doen, heel makkelijk eigenlijk! succes

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 19:39

ja dat bedoel ik, ze zitten al op z;n strakst zoals t in het boekje staat en ook al op het laatste gleufje in de clip. Tot nu toe het ik geen problemen met schuren gehad. Ze komen namelijk niet over de kroonrand. Bij de nieuwe kabels zal ik ze een maat kleiner bestellen Knipoog

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:08

Als je slim bent zorg je dat je een set kabels op voorraad in huis hebt. Als je pech hebt moet je soms weken wachten voordat ze geleverd kunnen worden.
Ik heb de hoefschoenen inmiddels een paar jaar en heb ook nog geen last van schuurplekken gehad. Wel bij andere merken hoefschoenen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:12

De hoefschoenen mogen ook de huid niet raken..Mocht dit wel het geval zijn zitten ze dus niet goed!!
In het boekje staat één en ander vermeld over het verschillend vastmaken van de schoen..Ik vind ze erg makkelijk in gebruik!