Rare bultjes?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Rare bultjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:52

Hoi,
Ik merkte laatst bij mijn fjord op dat ze over haar lichaam een paar bobbeltjes heeft, dit heeft ze nog niet zo lang. Het zit echt op de huid en als je het haar er een beetje bij weghaald voel je een 'korstje'. Ook als je er gewoon overheen wrijft voel je iets hards. Ik weet niet wat het is, misschien één of andere beet van een mug o.i.d. Wilde het toch even zeker weten. Misschien dat ik de DA nog even bel, maar misschien weten jullie wat er aan de hand is?
Ik heb er even een paar foto's van genomen.
Ze heeft het vooral op haar linkerachterbeen en linkervoorbeen.
Het is niet zo dat ze onder de bulten zit, maar het zijn er zeker een stuk of 15.

http://img80.imageshack.us/img80/5366/210508003bh5.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/3104 ... 005wh0.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/4774 ... 002tn0.jpg

Hoop dat jullie iets weten?
Alvast bedankt!

PartOulOver

Re: Rare bultjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:56

ik weet ook niet wat het is en ben net zo benieuwd als jij wat dit kan zijn. Een beet van een mug hmm zou kunnen maar wel raar zoveel. Zaten de bultjes er tegelijk? Misschien eiwitbultjes, het gras is hier bij ons de laatste weken erg hard gegroeid met die regenbuien en de zon.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:04

Van het gras zou eventueel kunnen, maar ze was al een weekje van de volle wei af toen ze dit kreeg.. Ze staat nu op een minder vol weiland en krijgt hooi bijgevoerd..

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:18

Ik kan de foto's hier niet openen, dus heb de bultjes niet gezien. Maar reageert ze niet gewoon wat heviger op insectensteken dat het gemiddelde paard? Mijn vorige paard zat ook altijd vol met bulten zodra het mooi weer begon te worden...

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:26

Apart die van mij heeft dat ook opeens op de achterbenen. De DA kon het ook niet echt thuisbrengen als schimmel of schurft. Ik moet toch even blijven wassen met imaverol, maar het zou volgens hem ook allergie kunnen zijn. Mijn paard krijgt nu wel heel vers hooi misschien komt het daar ook van.

boogymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:33

Mijn vorige paard heeft ooit ook eens zo iets gehad. Zat inneens van de een op de andere dag helemaal onder de bultjes op zijn rug. Is ook van de een op de andere dag weer verdwenen. Ik denk dat het wel iets met een allergische reactie te maken heeft.

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:48

Horzels in de buurt.? Krijgen veel paarden ook van die lelijke bulten van..
Anders idd toch dat eiwit.. Maar beide is geloof ik regelijk onschuldig verder Lachen

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 14:50

Okee, zal ik voor de zekerheid wel DA bellen? Misschien dat die er iets voor heeft?

edit; ik heb gebeld, ze zei dat het misschien een soort van schimmel was, en dat ik het moet wassen met een speciale shampoo. Dus die zal ik morgen even halen, kijken of het helpt.