pijnlijke oren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Incaforever

pijnlijke oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 16:05

Mijn pony heeft al een tijdje last van haar oren.
Het begon ermee dat ze het halster niet meer om wilde.
Toen mocht ik haar linkeroor niet meer aanraken. Niet lang erna ook haar rechteroor niet meer.
De dierenarts is erbij geweest. Heeft er in gekeken en volgens hem was er niets bijzonders te zien.
Geen vuil, geen ontsteking.
Het enige wat hij kon bedenken dat ze misschien een spiertje in haar oren verrekt zou kunnen hebben.
Er zat ook een kleine verdikking achter haar oren.
Nu gaat het al weer een beetje beter. Ik mag de oren weer aanraken, maar heb nog wel het idee dat het gevoelig is. Ook heb ik het idee dat ze met haar hoofd schudt vanwege haar oren.
Nu mijn vraag: Heeft iemand toevallig ervaringen met een paard met zere oren, en wat kan ik hier tegen doen?
Kan het zijn dat de pijn inmiddels weg is, maar het gevoelig reageren inmiddels een gewoonte geworden is?

RianneH

Re: pijnlijke oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:09

Het kan ook zijn dat het probleem niet in de oren zit, maar bij de basis ervan. Dus waar het halster of het hoofdstel het hoofd raakt.
Pony hier had op een gevenen moment zelfde soort reactie. Iedere keer als ik rond haar oren kwam, schudden, weg trekken enz. Halster af doen was bijna gevaarlijk, zo graag wou ze hem af.
Bleek dat de frontriem te klein was, waardoor constant druk bij die oren zat. Dat irriteerd en deed zeer. Frontriem eraf en nergens meer last van.

Misschien is het iets, misschien niets, iets anders zou ik niet kunnen bedenken.

Incaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 16:17

Dank je wel voor je reactie.
Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken.
Het halster is redelijk groot, en heeft ze alleen even om tijdens het poetsen.
Het hoofdstel zal ik nog eens goed bekijken, vooral de frontriem dan. Ze heeft namelijk wel een heel breed voorhoofd.
Zou wel sneu zijn voor haar als dat het is.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:01

heeft ze mischien haar hoofd ergens tegen kunnen stoten dat de pijn tussen de oren bij de maantop zit zegmaar. heb je dat plekje al een gevoeld of bekeken

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:52

de oude pony van mn zusje heeft dit ook wel eens gehad.. veel wegtrekken als je aan dr oren wilde komen..
volgens onze intructrice zou het oorontsteking zijn.. en als we er steeds een beetje baby olie in deden zou het vanzelf overgaan.. ze had het zelf wel eens mee gemaakt, en de dierenarts had hetzelfde tegen haar gezegd..
weet niet of het bij jou ook gaat helpen.. miss je da ff bellen, en vragen of het kwaad kan om het te proberen.? Of dat het idd om een ontsteking kan gaan.?

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:54

oooo niet helemaal goed gelezen net Knipoog// Sorry maar miss kan het toch helpen.. haha succes ermee Lachen

Incaforever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 22:18

Allemaal bedankt voor het meedenken.
Het stuk bij de maantop mag ik gewoon aanraken. Het lijkt echt in, of net onder, de oren te zitten.

Als er vuil in haar oor zou zitten, zou ik inderdaad met wat olie de boel los kunnen weken, maar er zit dus niks, dus om er nou met olie in te gaan rommelen lijkt me ook niet goed.

De frontriem heb ik eens goed bekeken, maar deze zit toch echt niet strak.

Ik kijk het gewoon nog even aan, doe lekker voorzichtig met haar oortjes en hoop dat het zo geneest.
Anders haal ik de veearts er gewoon weer even bij.