Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) Dus onbeperkt hooi lost een schrale bovenlijn niet op!
, maar dat heeft niets met zijn magerheid en arme bespiering van doen want dat is hij dus steeds geweest. Op rust komt hij iets bij (logisch, hij hoeft niks te doen dan) maar nog onder de norm en uiteraard valt dan ook de bespiering terug.
Hij werkt overigens normaal gesproken juist heel graag. 

AaronYve schreef:Ik heb geen idee wat er zal kunnen missen, dat laat ik wijselijk aan de andere over
Maar ik heb dit ook eens gehad en toen heb ik op advies van een voederman ( maakt zelf voer en verkoopt voer merken) een zak pianissimo van cavalor uitgeprobeert.
Hij zei dat de paarden deze energie omzetten in vlees, dus niet in nog meer energie.
Bij het paard had het goed geholpen ze heeft in totaal 2 zakken gehad, en is nu mooi rond.
Splinter schreef:En zomers op het land? Krijgt hij dan een grasbuik of dat ook niet?
jori_X schreef:Heb je zijn tanden eigenlijk ook na laten kijken? Of eet hij soms langzaam?
) maar er zit nog geen gram vet meer aan. Urielle schreef:jori_X schreef:Heb je zijn tanden eigenlijk ook na laten kijken? Of eet hij soms langzaam?
Zijn tanden worden elk half jaar nagekeken. Het is geen bijzonder langzame eter, ook geen schrokker.
Door het luchtzuigen zijn de boventanden iets korter maar volgens DA's en tandarts niet in die mate dat hij zijn eten niet kan kauwen/verwerken.
Het eten wat hij nu krijgt (Subli Seniores Priores) is een slobber van hardvoer en ruwvoer ineen, speciaal voor paarden die ivm slecht gebit niet goed kunnen kauwen. Zit ook bietenpulp in, om aan te zetten. Dit had ik getipt gekregen van een jurylid dat mijn paard onverantwoord mager vond (en dan leg ik dus voor: los het maar op) maar er zit nog geen gram vet meer aan.
Heb dus hetzelfde probleem.. Ik weet het ook niet meer. De pulp hielp bij mij helemaal niet. Heb het toch wel een behoorlijke tijd gegeven. Mijn kennis houdt op. Ik blijf het alleen nog volgen
Splinter schreef:poeh lastig hoor, en een tandje lager trainen? Zodat hij de tijd krijgt om wat bij te komen, zou dat een optie kunnen zijn?
Urielle schreef:Splinter schreef:poeh lastig hoor, en een tandje lager trainen? Zodat hij de tijd krijgt om wat bij te komen, zou dat een optie kunnen zijn?
Hij heeft al zoveel vakantie gehad, niet normaal. Dan komt hij ietsje bij (nog niet genoeg), spieren DIE er zijn zijn dan gelijk weg en zodra ik hem twee, drie dagen in training heb is hij gelijk weer mager.
Hij werkt verder de laatste maanden echt niet hard, een dag of vier in de week. Het is dus echt niet zo dat hij overtraind wordt oid.
.
, hij leek wel 10 jaar ouder. kellyenmagic schreef:hoe oud is ie? 5 wordt ie dit jaar? en waneer issie ingereden?
ik ken mensen waarvan hun paard tot bijna vier jaar alleen maar in het land staat om uit te groeien, niet alle paarden zijn volgroeid e volwassen op drie jaarige leeftijd.
Sorry dat ik het zeg maar het lijkt erop of dat ie toch ergens gewoon iets mist of wat zulke energie vreet want egt goed op die ene foto dat je erop zit ziet ie er niet uit..
avaluna schreef:van een vriendin heb ik toen een aantal weken een soort van vers voer gekregen, hier zit mais in, een soort van pulp en bierborstel, een bekende van hen vult dit zelf af.
Dit heb ik flink gemixt met brokken, muesli, lucerne (dit eet de mijne goed gemengd, wel) en flink wat olie. Hier is hij flink van aan gekomen en in combinatie met het verbeterde voorjaarsgras ziet hij er weer mooi uit.
BrittKitt schreef:En een paar keer per week slobber en bietenpulp oid?
Hij krijgt ook wel erg veel voer die zijn stresserigheid juist beinvloeden niet? Veel brok en graan.
Kan je geen krachtvoer geven wat juist voor rustige paarden zou moeten zorgen? Dan hoeft hij minder aandacht te besteden aan álles en wordt hij misschien wel ietjses dikker. Of idd een supplement dat ervoor zorgt dat hij wat kalmer wordt.
).