Bloeduitslag wat apart bij lichte klachten paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Bloeduitslag wat apart bij lichte klachten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 11:56

Afgelopen vrijdag is bloed afgenomen bij onze tinker omdat hij naast zijn bekende hooikoorts klachten wat vage klachten had. Nu is hij 5 jaar geleden heel erg spierbevangen geweest waarbij er waardes (lactaat/ldh) hoger waren dat te meten was. Maar toen waren zijn klachten ook erg duidelijk. Koffiekleurige urine, niet willen lopen, trilspieren, en ook jeuk en erge mok.

Nu heeft hij alleen wat jeuk en is heel ietsjes stijver dan normaal maar rent wel vrolijk door de wei en speet vollop met zijn vriendjes. Belt de dierenarts gister op met een voor hem nogal aparte uitslag gezien zijn lichte klachten. De LDH en lactaat zijn weer veel hoger dan te meten is. Hij zou dus zwaar bevangen moeten zijn terwijl daar weinig van te merken is. Alleen de dierenarts die we hier hebben is niet zo heel handig met paarden heb ik het idee als het afwijkt van de standaard dingen. Zij zeggen alleen we prikken over een paar dagen wel weer wat bloed en tot die tijd hebben ze geen idee. Verward

Ik heb wel net voor de zekerheid zowel Utrecht als Lienden gebeld wat wijsheid is en hoe verder te handelen. Maar heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt op deze manier?

Aan zijn voer kan het nu in ieder geval niet liggen, alleen hadden ze donderdag voor het eerst 2 uur in een ietsje minder afgeknaagde wei (gras wat 1 cm lang is ipv 0,5 cm) dan de dagen ervoor. Verder krijgt hij alleen onbemest eiwitarm hooi.

InekeH87

Re: Bloeduitslag wat apart bij lichte klachten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:23

Second opinion vragen bij een andere dierenarts. Als zijn waarden daadwerkelijk zo hoog zijn moet er een behandeling starten.

karuna
Drukke kabouter

Re: Bloeduitslag wat apart bij lichte klachten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 14:28

Vandaar dat ik ook zowel Utrecht als Lienden gebeld heb maar zij moeten nog terugbellen. Ik weet alleen niet meer wat er 5 jaar geleden precies is gedaan. Wel heeft hij toen een aantal injecties gehad maar geen idee meer wat daar inzat.

Raar is alleen dat hij dus nu nagenoeg geen klachten lijkt te hebben. Meneer schijnt gistermiddag de wei lekker opgejut te hebben. Wilde met alle paarden spelen en heeft goed lomp lopen rennen en bokken. Last heeft hij er dus nu niet van lijkt het. In tegenstelling tot de vorige keer. Dat vinden we vooral zo raar.