Hallo,
Afgelopen vrijdag heb ik besloten mijn 7jarige ruin met kissing spines en spat met pensioen te doen in overleg met de veearts.
Verhaal in het kort: vorig jaar aug. liep hij niet meer rad ( al jaar had ik het idee dat het niet goed zat met zijn rug). na een weekje rustig aan gedaan te hebben besloten hem na te laten kijken met als conclusie kissing spines en spat in beginnende fase.
Hij heeft 2,5 maand aquatraining gehad waar ik heel erg tevreden over was en het deed hem erg goed. Na aangepaste training geprobeerd hem weer zo sterk te krijgen dat hij in ieder geval recreatief nog goed te rijden was.
Helaas heeft dit allemaal niet uitgepakt zoals ik gehoopt had.
Heras is een paard met een nogal eigenwijs karakter wat niet bevorderlijk is daarnaast vermoed de veearts dat zijn rugprobleem aangeboren is waardoor hij dus altijd al pijn in zijn lijf gehad moet hebben.
Ik merkte aan zijn doen en laten dat hij het helemaal zat was en daarom besloten hem nog een keer goed na te laten kijken maar vanwege zijn karakter en manier van doen besloten hem in het land te zetten en hem nie verder te "plagen" met behandelingen omdat hij er niet vrolijker van werd.
Het is dus in ieder geval heel belangrijk ook naar je paard te luisteren en niet alleen op basis van feiten te werken want volgens theorie zou hij eigenlijk helemaal niet zoveel last mogen hebben maar helaas wees de praktijk heel iets anders uit.
Heel veel succes gewenst met je paardje.