rare plaats om te schuren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

rare plaats om te schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 20:46

Toen ik vanavond bij mijn paard kwam, zag ik dat hij in de wei zich stond te schuren onder zijn kaak. Het is zeg maar het smalle gedeelte tussen de keelriem en de neusriem. Ik dacht niet zoveel van, maar toen ik in de waterbak keek zat die vol met zwarte haren van hem.
Later tijdens het poetsen zagen we ineens dat hij 2 hele kale, bijna kapotgeschuurde plekken had. Het zijn vrij lange stukken, en het lijkt met of het een beetje gebrand is ofzo, waarschijnlijk van het schuren. Het is gelukkig nog niet open, maar als hij nog even een keer schuurt ligt heel die kaak van hem open.
Nou heb ik de dierenarts gebeld, en daar kon ik een flesje hydrocortiderm ophalen, om te kijken of dat helpt.
Ik heb alleen niet het idee dat het jeukt. Ik kan er gewoon aanzitten, zonder dat je het idee krijgt dat er iets kriebelt ofzo.
Een ander paard bij ons heeft namelijk altijd jeuk onder zijn buik en die reageert gelijk als je eraan komt.
Mijn paard dus helemaal niet.

Verder smeerde ik dat spul erop en daar reageerde hij ook niet op.
Zou het ook vanuit zijn tanden kunnen komen, dat hij daar in zijn onderkaak last van heeft en daarom de boel gaan schuren.

Hij pakt al een week ofzo het bit minder goed aan, normaal deed hij zo ongeveer zijn mond al open als je zijn hoofdstel maar liet zien, maar nu de laatste dagen niet meer. Verder kreeg hij wat muesli en de helft heeft hij geknoeid. Hij was ook wat vervelender met rijden, zijn bit vastpakken enzo, terwijl hij dat voorheen nog nooit heeft gedaan.
Ik dacht eerst dat het door de pubertijd kwam, maar nu ga ik even verder nadenken en heb ik zoiets van tja, misschien heeft ie kiespijn.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik ga zowiezo morgen de veearts bellen om naar zijn tanden te laten kijken, maar wie weet kent iemand dit probleem.
Ik kon er helaas geen foto van maken, want mijn telefoon is kapot. (loop nu met eentje uit de steentijd)

Ik laat het ook wel weten als de veearts is geweest.

rockwitch

Re: rare plaats om te schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:03

Vandaag is de veearts geweest. Ze heeft heel zijn tanden nagekeken, maar omdat hij 4 is verwacht ze dat het kwam omdat zijn kiezen aan het wisselen waren, en dat hij daar toch wel last van had. Gelukkig at hij vandaag al een stuk beter, zonder teveel te knoeien.

Ze vond het wel geweldig dat hij voor zijn leeftijd zo megamak bleef staan toen die mondsperder open ging.
Lekker ding hoor, dat paard van mij.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:10

Een dierenarts ziet niet alles wat een goede tandarts ziet misschien is een tandarts toch wel een idee.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:25

Ja dat is ook zo, maar ik denk dat ik als ik nog iets merk wel even de tandarts bel, maar hij knoeide gister allang niet meer zoveel als de dag ervoor. Even kijken hoe het verder gaat.