Hoe vinden jullie dit paard lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Hoe vinden jullie dit paard lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 13:03

Hoi

Mijn paard heeft hoefkatrolontsteking met de klassering 4 aan zijn witte voetje, maar ik heb het idee dat hij vaak wat slechter loopt met zijn zwarte voetje. We zijn weer rustig aan het opbouwen, en soms loopt hij echt prachtig en zuiver, maar nu heb ik wel mijn twijfels erbij.

Wat vinden jullie ervan?

http://nl.youtube.com/watch?v=0HhgcvsEKvk

TNT

Re: Hoe vinden jullie dit paard lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:17

das moeilijk je bent een beetje veraf en op een cirkel, kun je geen filmpje maken terwijl je rechtdoor rijdt over de lange zijde en iets dichterbij. meende wel even te zien dat hij wat korter loopt met het zwarte voetje, maar wederom het is niet duidelijk te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:24

Het lijkt wel of hij soms even mankt, maar hij lijkt geen pijn te hebben ofzo, het staartje gaat mooi heen en weer...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:29

kan zijn dat hij compenseerd. Laat er eens een goede osteopaat naar kijken.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 13:30

De osteopaat is al weleens geweest. Maar het is gewoon zo dat het vaak wisselt, soms loopt hij perfect en dan weer wat minder.. Op dit filmpje weet ik niet wat ik ervan moet denken omdat het lijkt alsof hij bij de bochten wat moeilijker loopt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 05:48

Misschien kan rechtrichten en meer op de achterhand erbij helpen, denk dan bijvoorbeeld aan de manier van AdB.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:43

MD-->BEH

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:49

Lastig te zeggen...maar van wat ik er van zag valt hij op zijn zwarte voet...dus dat betekent dat er pijn zit in de witte voet....

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:55

Laat hem eens aan de longe een volte draven op een harde ondergrond en dan op beide handen, dan zie je snel genoeg of hij pijn heeft en aan welk been.
Sterkte ermee, het is niet leuk als je paard niet helemaal goed is, je blijft je afvragen is het nu goed of niet en bij ieder misstapje schrik je.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:20

kreupelheid kun je eigelijk pas goed zien zonder ruiter erop, zo kun je niet goed zien hoe hij zelf loopt, omdat je een constante inwerking hebt vanuit de ruiter.

Laat hem eenst draven beide kanten op, aan de longe eerst rechtuit op harde ondergrond, en dan op een volte,beide kanten om, en als het kan op zowel harde als zachte ondergrond.

Kan kun je pas zeggen of hij inderdaad zelf niet helemaal goed loopt, en uit welk been het zou kunnen komen.

(overigens, bij rechtuit draven, moet hij wel op eigen benen lopen, en mag je hem dus niet voort trekken, omdat je dan weer het lopen kan beinvloeden)