Ik heb ooit een veulen gekocht dat had moeten uitgroeien tot een paard. Hij bleef echter klein.. Ik was bij zijn geboorte aanwezig en heb hem drie weken later gekocht. ( ik reed toen bij een fokker) Daar heeft hij ook al die jaren gestaan. Op zijn derde jaar was hij nog steeds veels te klein om wat mee te doen..... Op drie jarige leeftijd
tijdens het voeren is hij eens bijna gestikt waardoor we hals over kop naar de DA moesten. Daar zijn ze er toen achter gekomen dat hij een hart kwaal had.. Doordat ze gingen onderzoeken waardoor hij bijna gestikt is kwamen ze daar achter. Er bleek een hartklep niet goed te zijn.
Advies wat ik kreeg was hem over te doen aan het paardenfonds want ik zou er nooit wat mee kunnen doen.
Toen het fonds kwam kijken hebben ze gezegt dat ze niets met een gezond ogend paard konden doen.. Zelfs de verklaring van de DA deden ze niets op uit.
Ik moest hem het land maar door jagen en als hij dan zou bezwijken aan zijn hart kreeg ik mijn geld wel..........................................
Ik heb ze weg gestuurd want dat NOOIT!!!!
Toen heb ik de grootste fout gemaakt die ik maar kon maken vind ik zelf want ik heb hem naar iemand gebracht die hem wel wilde kopen..
Iemand die niet al te best bekend stond hier in de buurt.......... Hij wist van de kwaal af en heeft de DA verklaring en papieren van het paard gekregen . En ik mijn geld...........
Na twee dagen had ik spijt en ben terug gegaan om mijn paardje terug te kopen..... Helaas was het al te laat en was hij weer verkocht........ Papieren waren achter gehouden dus ik zou hem nooit meer kunnen achter halen........ Spijt spijt en nog eens spijt.......
Ook al zou ik nooit meer wat met hem hebben kunnen doen omdat hij dan elk moment aan zijn hart kon bezwijken had ik hem toch liever een goede dag bezorgt ergens in een weiland....
Helaas..............
Er was ook niets aan te doen trouwens die kwaal. Er was geen operatie mogelijk..........