pony niet zo vinnig in de piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

pony niet zo vinnig in de piste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 00:16

Hallo ik zit met een probleem: Ik heb namelijk een 23 jarige merrie en als ze in de piste moet rijden is is ze niet zo vinnig als ik zou willen maar als ik in de bossen ga rijden is ze wel vinnig genoeg, nu was mijn vraag bestaat er iets dat ik haar kan geven de dag voordat ik ga rijden in de piste zodat ze wat vinniger wordt maar dat ze niet ontploft op een buitenrit..
Ze krijgt mais krachtvoer en voordrooghooi

Dani_

Re: pony niet zo vinnig in de piste

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:19

Als je paard zo goed aangeeft er niks aan te vinden in de piste zou je daar ook gewoon rekening mee kunnen houden...

Ik vindt het nogal raar (zacht uitgedrukt) om je paard op te voeren. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:20

Niet vreemd dat ze in een bak niet meer zo loperig is op die leeftijd, die heeft vast al heel wat rondjes gesjouwd in haar leven. Op die leeftijd kun je verwachten dat de scherpe kantjes er wel af zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 00:33

Ik heb alleen maar het beste voor met mijn paard en heb wel door dat een pony van 23 niet meer zo reageerd als en 5 jarige maar ze staat nu meer op de wei en daardoor krijgt ze van de pensionhouder wat minder krachtvoer en ik vind dat ze nu wat lomer is geworden ( dit had ik misschien in de eerste post moeten bijzetten)
misschien moet ik vragen om terug dezelde hoeveelheid te geven als ervoor.
groetjes

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:44

Nee, dat zou ik niet doen. Een paard kan in principe al het nuttige uit gras halen.

Het is alleen maar een goed teken hoor, waneer een paard níet vinnig is.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:55

Een paardenlichaam wordt in een bak intensiever belast dan op buitenrit of in het weiland. Het zou om die reden kunnen zijn dat ze gewoon wat minder fanatiek is, want het kost haar meer kracht.

Misschien is ze ook wat minder fel omdat ze nu op de wei haar beweging krijgt - ik neem aan dat ze anders vaker op stal staat?

Verder kan het ook zijn dat ze het inderdaad gewoon een beetje saai vindt in de bak. Mijn pony die buiten prima voorwaarts is, heeft ook wat meer aansporing nodig. Daarom rijd ik haast nooit in de bak, vooral buiten, daar kun je ook prima dressuuroefeningen doen.