Met dingen die hij erg leuk vindt (springen, buitenrijden, gewoon in het land rijden en dan af en toe een keer zo hard als hij wil naar de overkant crossen
) is hij wel wat voorwaartser, maar dan alsnog voorwaarts voor Boris, in vergelijking met m'n andere verzorgpaard en eigenlijk met alle andere paarden die ik ken (ook met andere slome paarden) is hij dan nog steeds sloom.Ik vraag me nu af of dit toch iets rijtechnisch is, gewoon z'n karakter of dat er wellicht iets medisch is. Aan wat voor medisch zouden we dan kunnen denken? Hij heeft ook behoorlijk hanentred, kan dit er nog iets mee te maken hebben?
Zou het verstandig zijn om een keer een veearts z'n bloed na te laten kijken op eventuele tekorten?
Verdere achtergrondinformatie: Boris is een Fries van 1.75m met behoorlijk hanentred dus. Hij krijgt 2x per dag 1 kg biks en een kwart kg musli. Daarnaast uiteraard ook voldoende ruwvoer. Hij is goed zo op gewicht, maar zeker niet te dik; als hij af zou vallen zou hij wel te dun zijn.
Hij wordt zo'n 5 à 6 keer in de week bereden, waarvan de eigenaresse twee keer per week les heeft. Op de andere dag wordt hij gelongeerd of heeft hij helemaal vrij.
Iemand tips
? Mag zowel medisch als rijtechnisch als qua voeding als qua weetikveelwat zijn, wist niet zo goed waar ik het topic neer moest zetten omdat het eigenlijk zowel medisch als rijtechnisch is. 
. 
.