Dipsy niet helemaal rad (filmpje)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Dipsy niet helemaal rad (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:32

Dipsy staat bij mijn zus Wendy in Lelystad, en heeft eigenlijk nooit wat gemankeerd. Ze is een 4 jarige tinkermerrie van 1.60. Ze wordt enkele malen per week bereden, in de bak en in het bos.

Sinds afgelopen dinsdag is Dipsy niet helemaal rad. Niet stokkreupel, maar ook niet helemaal 100%. Ik denk zelf, omdat ze zich omhoog aan het werken is in de groep, dat ze klappen heeft gehad in de wei. Heb Wendy dan ook geadviseerd het nog even aan te kijken, even te thermometeren of ze eventueel koorts heeft, en haar gewoon op de wei te laten en eventueel wat aan de hand te stappen. Mocht het nou over een paar dagen nog niet weg zijn, kan ze altijd nog een da erbij halen.

Nu heeft ze met net een filmpje gestuurd van hoe ze loopt, en ik was benieuwd wat jullie er van vinden.. Snap dat het een beetje koffiedik kijken is zo op een filmpje, maar misschien komt de manier van kreupelen iemand bekend voor Haha! Haha!
Bestandje is 4 mb groot: http://www.iersetinkers.com/bokt6/dipsy.mp4

Ik heb zelf het idee dat het wat uit de linkerschouder lijkt te komen...

casanova

Re: Dipsy niet helemaal rad (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:01

ze is duidelijk kreupel,is het nergens warm of dik? dan afspuiten en rust(gewoon weidegang maar niet gek laten doen) ik zou het een paar dagen aankijken en dan een VA bellen.

bij een verdraaing van bijv kogel merk je binnen 3 dagen verschil

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:08

ze valt inderdaad op rechts dus links voor kreupel.....t is niet heel erg inderdaad ik heb altijd zoiets als het na een week echt helemaal geen vebetering in zit een DA bellen

succes!!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:10

voel je nergens een warme plek? Het kan natuurlijk vanalles zijn. Verzwikt, trap van een ander, onsteking, lichte hoefbevangeheid, hoefzweer, enz.
Gewoon even een paar dagen aankijken. Wordt het erger of vertrouw je het niet dan kan je de DA bellen, al kunne hun ook vaak niet direct zien wat het is hoor. Krijg je meestal alleen advies dat je niet mag rijden en wordt er een pijnstiller/ontstekingsremmer in gestopt!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:50

Nergens is het dik of warm... Verder dus niets aan het been/ hoef te zien...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 21:17

Nou ze was vandaag nog steeds kreupel, Wendy laat morgen een dierenarts komen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:08

Nou dierenarts is geweest. Hij kon eerst niet echt lokaliseren wat het was of waar het zat.. Maar uiteindelijk bleek het een hoefzweer te zijn die vlakbij de hoefwand/rand zat. Daarom reageerde ze ook niet op kloppen op de hoef.

Hij heeft het vrijgesneden, Wendy heeft foto`s gemaakt en zal ze vanavond wel plaatsen denk ik Haha!

Al met al dus wel een goede uikomst, volgende week mag ze weer gewoon gaan rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:48

vaak zo, wanneer er niks dik of warm is, laat ik "altijd" eerst de hoefsmid komen...
Fijn dat het niks ernstig is!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:01

Gelukkig is het niks ergs.
Weet je weer voor de volgende keer dat je iets meer moet doen dan op de hoef kloppen.