ik dacht woensdag te gaan rijden en toen ik mijn paard uit de wie haalde schrok ik echt..
Hij zat helemaal onder de bulten en dikke plekken. Zijn hele huid was opgezwollen en die middag( ik ging in de avond rijden) hadt hij het nog niet..
Dus ik meteen de DA gebeld en die zei dat hij verbrand was of dat hij allergisch voor de zon zou zijn.. dus ik moet hem gaan koelen en op stal zetten.
Na 4dagen is het weggetrokken.. Maar mijn vraag is, wie heeft dit ook gehad?
Want ik heb mijn paard al vanaf 3weken en het is nog nooit gebeurd en hij staat altijd dag en nacht buiten.. Nu had ik hem wel geschoren, maar hij staat altijd geschoren in de zomer buiten.. kan hij dan zomaar allergisch zijn?? En wat kan ik daar aan doen?
Misschien heeft iemand een foto van zijn of haar paard, waarbij die paard allergisch is of verbrand, zodat ik kan kijken of die van mij het zelfde heeft.
Ojah, ik heb een bonte tinker en vooral alleen het witte was opgezwollen en laten begon de zwelling naar beneden te trekken het bruine gedeelte in en toen was het weg. Ik heb Nog ene paard keer de DA gebeld, maar die zei dat het geen kwaam kon :S
groetjes !!