lichte verbening hoefkraakbeen en een 2-tje op het hoefgewri

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

lichte verbening hoefkraakbeen en een 2-tje op het hoefgewri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:19

Vandaag was dat de diagnose van het onderzoek van mijn paard....
Overige delen van de voet en been waren verder puntgaaf.
Beide voorbenen licht verbening hoefkraakbeen en lv een 2-tje op het hoefgewricht.....
Iemand ervaring hiermee?
DA vond het niet schrikbarend en vertelde dat ik er nog gewoon mee kan starten, weliswaar met een speciaal beslag. Maar ik kreeg het toch wel ff benauwd toen ik dit hoorde.

SkyMarian

Re: lichte verbening hoefkraakbeen en een 2-tje op het hoefgewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:09

Ik heb er vorig jaar een paard op laten staan (verbening). De DA die het dier keurde vond het geen probleem. Idd misschien speciaal beslag, maar het dier zou zich er prima mee redden.

Vervolgens 3 kenners raad gevraagd.
- onze 'tussenpersoon': die vond het lastig en had idd ook hoger in de sport wel paarden gezien die er prima mee uit de voeten konden
- de smid wilde ook geen uitsluitsel geven, maar gaf wel een nadenker mee. Wil je een paard kopen waarmee je nu al begint met ws hogere kosten door speciaal beslag. Bij ons ging het om een 5 jarige.
- Mijn eigen DA was heel makkelijk. Als je paard hebt waarbij het geconstateerd wordt... jammer dan. Een paard waar je nog aan moet beginnen.... niet doen er zijn er zat!

Een 2tje is overigens een keurig cijfer Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:14

Idd als dit om een paard gaat wat je nog moet kopen : Laten lopen !!!

Als het paard al van jou is, zo snel mogelijk speciaal beslag, evt ondersteunt met osteopatie , zodat je zorgt dat het hele lichaam goed in balans blijft .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:34

Bij mij zakte het paard overigens bijna 1/3 tot de 1/2 van de prijs. Het was dus iig een fikse waarde vermindering van het dier.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 10:03

het gaat hier om mijn eigen paard......Veearts vond het ook niet schrikbarend, maar gaf wel aan dat ze dus wel iets hadden gevonden op de fotos.