rijden in de winter zonder bak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam4

rijden in de winter zonder bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:23

Ik heb geen bak tot mijn beschikking. Ben dus aangewezen op buiten rijden. Het paard kan niet worden beslagen, heeft een trauma opgelopen of is ooit mishandeld door de hoefsmid.
Is het verantwoord om in de wintermaanden buiten te blijven rijden? DIt in verband met koudheid/ donker buiten en gladheid.
Het betreft een Shire overigens.

Groet Mirjam

anitaolja

Re: rijden in de winter zonder bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:31

ik zou t niet prettig vinden om in het donker te rijden, maar misschien zijn hoefschoenen iets voor je paard en als ze niet in zijn/ haar maat zijn kun je ze ook laten opmeten bij de fam smit uit rijssen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:40

Ik heb ook geen bak en rij alleen overdag, liefst 's ochtends, in de winter, zoveel mogelijk in de bermen blijven voor de hoeven. Slijten ze scheef dan vijl ik ze weer recht.
Succes!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:45

ik rij winter en zomer op straat. ALs het donker is gebruik ik een reflectie borsttuig en reflectiemateriaal om de benen. Ik draag een veiligheidsvest, stickers op mijn cap. Lampje in de staart op mijn cap en op het borsttuig.

En je kan prima zonder ijzers mits het paard niet op stal staat.

Bamm__Bamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:03

anders veel in het gras rijden,en op steen stappen.
en niet laten sloffen.lekker door rijden.
en toch met een goede smid het opbouwen van vertrouwen.
er zijn wel goede. Vingers aflikken

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:16

Ik heb wel een bak tot mijn beschikking, maar die gebruik ik nooit. In de wintermaanden is die trouwens ook niet altijd berijdbaar. 's Winters rij ik in de berm en wanneer dat niet meer kan, doordat deze te zacht wordt, rij ik over straat en dat gaat prima. In het donker heb ik een vestje met knipperende lampjes aan. Wanneer het glad is op de weg, pak ik de berm. Misschien is het een idee een cursus te volgen zodat je zelf je paard kunt bekappen en zodoende kunt voorkomen dat ijzers noodzakelijk worden door achterstalling hoefonderhoud.