artrose en cortaflex

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

artrose en cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:12

Wie heeft ervaring met het gebruik van cortaflex bij artrose?? Op de site van cortaflex staat: "Gegarandeerde werking binnen 5 dagen". Klopt dit??

Diamant191

Re: artrose en cortaflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:23

Ikzelf gebruik Proflex voor mijn paard (13 jaar, met zware artrose in zijn nekwervels). Ik ken cortaflex niet, maar ik weet dat proflex (paardendrogist.nl) super goed werkt omdat het ook duivelsklauwwortel bevat en dit is in Zwitserland bewezen als supergoed werkende wortel tegen artrose.
En het resultaat bij mijn paard is amazing, hij voelt zich fit, happy en is zelfs pas in de wei nog op een merrie gesprongen, terwijl toen ik proflex nog niet gebruikte en alleen aan de metacam zat, kon hij zich totaal niet zo flexibel bewegen.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. Succes!!
groetjes Mandy

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:32

Ik weet niet of er meer soffen in zitten behalve glucosamine, chondroïtine en MSM, maar 5 dagen is erg positief.
Normaal is gemiddeld dat het na 4 a 6 weken pas zichtbaar is.
Meestal zijn dat commerciele kreten. Garantie betekent dat als dit na 5 dagen niet zichtbaar jij bijv. jouw geld terug krijgt?
Niet elk mechanisch probleem is het zelfde. Sommige zijn ernstig en andere niet. De tijd voor herstel is dan niet altijd hetzelfde.
Het kan ook zijn dat het helemaal niet aanslaat omdat er gewoon nog maar te weinig kraakbaan aanwezig is.
Dus binnen 5 dagen zet ik mijn vraagtekens bij.
En dat dubbelblind onderzoek is ook wel dubieus. Wanneer een wetenschappelijkonderzoek met zulke mooie resultaten slaagt, worden deze gepubliceerd in medische bladen. Het onderzoek krijgt een referentie nummer. Geen nummer, geen officieel document.
Ik heb die referentie van hen nog niet kunnen vinden.
Dit heb ik wel gevonden:
http://www.equine-america.co.uk/docs/US ... _trial.doc
Succes!

LK_2312Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:40

wij verkopen zelf cortaflex en ik ken een hond met ernstige artrose die dus ook cortaflex krijgt, deze liep echt slecht en loopt er heel goed op en we zijn dus erg tevreden. het moet wel binnen die dagen werken..

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:45

Ik ben ook van mening dat (bij paarden) het niet binnen 5 dagen al werkzaam is. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het pas na een aantal weken werkt en zo heb ik dat ook bij mijn paard gemerkt, dus ik vind het gewoon verkooppraatjes!!

LK_2312Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:48

verschillende mensen hebben toch binnen die tijd veranderingen vernomen.. maarja, elk paard is anders en reageert er anders op.. wij hebben het bij mijn pony uitgeprobeerd en je denkt dat er niets door verandert tot je ermee stopt.. ze heeft niks, maar loopt er toch fijner op, dus krijgt het nu voor onderhoud..