Ik heb een 2 jarig paard en hij stond tot vorig jaar op de opfok totdat we een belletje kregen dat hij niet goed liep.
Hij is gaan rennen of iets dergelijks en daardoor is hij door zijn voorbenen gevallen en zo over de kop gevlogen!
Wij hebben hem uit de opfok gehaald en bij mensen neer gezet die osteopatiche dingen doen! Daar kwam uit dat hij een zwelling heeft achter zijn zadel (heeft hij niet opgehad, maar dan weet je een beetje waar het zit).
In eerste instantie zeiden ze dat hij ataxies is geworden, want hij houdt zijn staart dan aan de linker kant en dan aan de rechterkant, maar nooit echt gewoon normaal! Hij heeft met zijn rechter achterbeen (als je erachter staat) geen goed contact waardoor hij zijn been buiten het beeld neerzet. Niet helemaal onder zijn lichaam, en geeft een knik.... en trekt ook nog eens hoog op.
Hij rolt nog goed door, speelt met vriendjes, gaat de lucht in noem maar op, vorige keer hebben we hem een beetje laten lopen dat was al stukken beter als eerst, hij moest wel opstarten met zijn been.
Nu is hij van de week aan de knetter gegaan en daardoor kon hij niet stoppen en is hij door zijn voorbenen gegaan... Loopt voor nu stijf en is slechter erdoor gaan lopen (achter).
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie denken? Is hij ataxies of heeft hij iets anders...
Zo ja, stel dat hij wat heeft, heb je dan ook nog tips om er wat aan te laten doen? Dierenarts, zoveel x per dag laten lopen?!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groetjes ABP_C