ze slofte heel erg met haar achterbeen.
haar weer teruggezet in de stal,toen zakte ze gewoon door benen heen en ging weer liggen.
stalgenootje kon gewoon bij haar komen terwijl ze lag,en dat was al vreemd want op stal is ze meestal niet heel lief en al helemaal niet voor mensen die ze niet zo heel goed kent.
ik heb de eigenaresse gebeld dat ik vond dat het niet zo goed ging met lady en ze kwam er meteen aan en ik heb lady overeind gezet en heb met haar gelopen in de bak tot de dierenarts er was(die had ze ook meteen gebeld)
ze zweette ook een beetje en trapte/hapte naar haar buik.
de dierenarts heeft haar darmverslappers gegeven en nog een pijnstiller.
toen zijn we weer naar de stal gegaan en heeft hij van binnen gevoeld,er zat helemaal geen ontlasting meer in alleen heel veel gas en haar darmen waren ook al verplaatst...
we moesten ieder uur een kwartier met haar lopen,en de eerste vier uur(tot 11 uur dus)bij haar blijven,en de nacht iedere 3 uur bij haar kijken(de eigenaresse deed dat)
de dierenarts vond haar heel slecht,mede omdat ze nog nooit koliek heeft gehad en ze er best erg aan toe was(haar zoon heeft 2 x per jaar koliek)
hij zei ook dat ze er aan moest denken wat ze met haar wilde doen als het na de nacht nog niet verbeterd was
ze is al 19 dus de kans is ook groot dat ze een narcose niet overleefd en dat ze toch maar moest gaan nadenken over inslapen als het niet beter zou worden.
ik heb de eigenaresse vanmorgen gesproken en het was redelijk goed gegaan met haar.
dus misschien komt ze er wel weer bovenop,ik hoop het natuurlijk wel...
maar nu dus de vraag:
de eigenaresse zei dat ze dacht dat het misschien iets anders is dan gaskoliek(ook omdat ze dit nog nooit eerder heeft gehad)
heeft iemand van jullie misschien een idee wat voor anders het zoukunnen zijn?
ik heb er namelijk echt geen verstand van en wilde toch even mijn verhaal kwijt