Stijf door vakantie of osteopaat ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pieder

Stijf door vakantie of osteopaat ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 15:16

Mijn merrie van 6 jaar is behandeld door de osteopaat, er waren wat kleine blokkades maar niets ernstigs. Hierna zijn wij op vakantie gegaan en heeft ze (op advies van de Osteopaat) een 7-tal dagen lekker op de wei gestaan. Hierna is ze een paar keer ligt gelongeerd en twee keer (licht) gereden door mijn vriendin. Terug van vakantie stap ik erop en ze is zo stijf als een plank, gaat plat door de bocht, is moeilijk in het nageven en erg tegendraads. Heb haar gister aan de passoa gehad en met name linksom duurde het een tijd voor ze haar rug kon loslaten. Hierna liep ze wel ontspannen.
Wie van jullie herkent dit en heeft wellicht een goede tip of advies .

Bedankt !

Concorde

Re: Stijf door vakantie of osteopaat ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:30

Ik denk dat de combi niet zo goed is geweest. Hier op stal is er laatst ook een osteopaat geweest, heeft een stuk of 6 paarden behandeld, varierend van lichte blokkades tot echt serieuze problemen, en hij adviseerde de paarden 1 dag wat onbelast te stappen en dan een paar dagen licht bijgezet te longeren. Hij gaf wel aan dat paarden heel verschillend kunnen reageren, de ene is gelijk los, en de andere krijgt eerst flink spierpijn en wordt dus zo stijf als een deur. Kan me voorstellen dat als jouw paard 'reactie 2' heeft gegeven, het kan zijn dat z'n vakantie niet echt bevorderlijk geweest is.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:35

Dat klinkt heel aannemelijk. Ik dacht er juist goed aan te doen haar voor de vakantie te laten behandelen maar ze is idd erg stijf. Nou ja, daar komen we wel weer doorheen maar het is zeker een raad voor een volgende keer om het wat meer van dichtbij te bekijken. Wie trouwens jullie osteopaat?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:58

Ik moest die van mij ook een week vrij geven en naar gelang zijn toestand wel of niet oppakken. Na de eerste behandeling heeft hij uiteindelijk 5 wk stilgestaan (mede door een andere blessure). Na de tweede behandeling een week en daarna heel erg stijf en heb ik een maand of twee 2 x pw aan een lange teugel gestapt en gedraaft. Daarna kon ik pas kleine stukjes oppakken. Na behandeling 3 weer een week op rust gehad. Heel erg moe toen en eenmaal onder de man zo fit als een hoentje en behoorlijk soepel.
Inmiddels ben ik ruim een maand of 8 bezig. Hij maakt sprongen vooruit, maar had dan ook hele fikse problemen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:56

Ik zou contact opnemen met jouw behandeldend Osteopaat. Hij/zij heeft het paard behandeld en kan het beste inschatten welke reacties goed en welke niet goed zijn bij jouw paard. Het kan best zijn, dat je paard na behandeling andere spieren gaat gebruiken en dat die nu protesteren.
Even bellen dus.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:22

janouk schreef:
Ik zou contact opnemen met jouw behandeldend Osteopaat. Hij/zij heeft het paard behandeld en kan het beste inschatten welke reacties goed en welke niet goed zijn bij jouw paard. Het kan best zijn, dat je paard na behandeling andere spieren gaat gebruiken en dat die nu protesteren.
Even bellen dus.

Vinden ze vaak helemaal geen probleem hoor.

Mijn osteopaat zei zelf al dat ze misschien wat stijfjes kon zijn de eerste dagen, maar als ik vreemde dingen merkte of vragen had kon ik gewoon bellen...

Ik zou gewoon even bellen als ik jou was en hem/haar vragen wat te doen.

Succes.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:35

MD-->BEH

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:44

Ik heb haar gebeld en ze heeft me geadviseerd om het nog een paar weken aan te kijken. Alhoewel er geen grote blokkades oid zaten kan het toch zo zijn dat ze nu andere spieren gebruikt en daar stijf door is. Ik ga haar lekker ontspannen rijden en hopen dat ze een dezer dagen/weken haar rug weer loslaat.