Glucosamine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 17:09

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat glucosamine (van De Groene Os voor artrose) gaat werken??

Yellowfish

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:53

Ik gebruik dan wel niet Gluco van de Groene Os (maar van Glucohorse), en het duurde toch wel een aantal maanden voor ik écht verbetering zag Lachen !

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:59

Normaal gesproken heeft een voedingssuppelement 2 maanden nodig om te gaan werken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:02

Het ligt er aan in welke vorm je glucosamine geeft. De meest effectieve vorm is glucasaminesulfaat en dan nog varieert de hoeveelheid per product. Ik heb zelf van Pegaflex en ben daar erg tevreden over. Na een paar weken merkte ik dat het ging werken, bovendien hield het 'knappen' in de gewrichten toen op.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:08

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:41

Negatief onderzoek met glucosamine bij heupartrose hoeft geen reden te zijn dat het niet helpt
bij andere typen artrose.
Een 2 jaar durend onderzoek in het Erasmus MC te Rotterdam naar het effect van glucosaminesulfaat laat geen positief effect zijn bij artrose in de heup. Het gevolg is dat Radar TV er aandacht aan besteed en door een wetenschapper laat zeggen dat glucosamine dus helemaal nergens voor helpt en beter gemeden zou kunnen worden. "Eén zwaluw maakt geen zomer en ... één gans geen winter". Het CBG heeft voor glucosamine overigens alleen de claim "artrose in de knie" goedgekeurd. Er is ook veel positief onderzoek voor glucosamine bij gewrichtsslijtage in het algemeen. Bovendien zijn er geen geneesmiddelen die beter werken. Artrose moet, zoals alle ziektes en ouderdomsprocessen, door een totaalaanpak benaderd worden. Het gaat er om of een middel in het kader van een gezondere leef- en eetwijze bijdraagt aan de kwaliteit van leven en het herstel. Daaraan voldoet glucosamine zeker. Veel gebruikers reageerden daarom op de publicatie dat het hen wel geholpen heeft. Als een onderzoeker niet kan aantonen dat het werkt, zou het dan toch kunnen helpen? Laat de gebruiker maar oordelen. Immers deze kan bij artrose zelf vaststellen samen met de behandelend arts of het enig effect heeft of niet. Bij veilige stoffen kan de keuze aan de gebruiker worden overgelaten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:12

Mijn paard heeft (nog) geen artrose, maar af en toe is de 'smering' van de gewrichten niet goed. Glucosamine bevordert in ieder geval de aanmaak van dikke gewrichtsvloeistof, waardoor de gewrichten weer soepeler bewegen. Als je paard beginnende artrose heeft, is dit - ongeacht of glucosamine inderdaad het kraakbeen op de gewrichten weer mooi glad maakt - in ieder geval prettig voor het paard en kan het de slijtage vertragen.
Daarnaast klopt het wat Omaas zegt: het gaat om een totaalaanpak. Dus goed in- en uitstappen, overgewicht voorkomen en veel beweging (weidegang) geven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:31

MD-->VS