Gekke bult tussen de voorbenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speedy_cindy

Gekke bult tussen de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 18:18

Mijn pony heeft sinds ongeveer een week een dikke bult tussen zijn voorbenen. Vorige week ben ik op vakantie gegaan en toen had hij het volgens mij nog niet, het is me in elk geval niet opgevallen. Nu kwam ik terug van vakantie en ging hem poetsen en ik zag ineens een gekke bult zitten, toen hoorde ik van degene die hem gereden en gepoetst heeft dat hij dat al sinds maandag had. Hij heeft ook allemaal korsten van het schuren op zijn borst en hoofd. Misschien dat het daarvan komt? Hij schuurt in de zomer altijd zijn manen en staart kapot maar nu heeft hij dat nog niet gedaan maar is hij zijn vacht en hoofd gaan schuren.
De bult ziet er heel raar uit het is gewoon makkelijk beweegbaar maar in het midden is het wat harder. Wanneer het erger word bel ik de dierenarts maar heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn?

Hij heeft trouwens ook allemaal korsten op zijn borst en hoofd. En een andere pony heeft dat ook al, volgens mij van het schuren.

Aukelizzy

Re: Gekke bult tussen de voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:32

Het kan verschillende oorzaken hebben.
Heeft hij zich gestoten hebben of een trap gehad.
Ook kan het een reactie zijn op een prik van een insect, of een ontsteking.
Maar bij een ontsteking moet de bult warm zijn en kan je pony een beetje ziek worden.
Ook is hij er dan vaak wat gevoelig op.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 13:58

Oke, ik hou het even in de gaten als het minder word doe ik er niks aan word het erger dan bel ik toch even de da.
Hij heeft ook allemaal korsten van het schuren op zijn borst misschien dat het daardoor komt?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:45

Daar kan het zeker ook van komen hoor.
Even goed in de gaten houden idd.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 10:25

De bult word al steeds kleiner dus ik denk dat het gewoon van het schuren kwam of misschien door een insect oid.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:34

Roche heeft dat ook eens gehad... Dierendok concludeerde dat het een insektenbeet moest zijn. Normaal wordt dat een bult, maar omdat 'ie daar 'op zn kop' zit, gaat het hangen. Verdween vanzelf.
Fijn dat t al minder wordt!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:38

Ja ik heb net even gekeken en het is al helemaal weg, ik denk ook dat het inderdaad een insecten beet is geweest.