Ik heb een probleem: De smid vorige week geweest en toen was alles goed. Nu begint echter de wand heeeeeeel dun te worden, soms niet eens een milimeter dik :s Met de droogte zie ik de scheurtjes en brokkeltjes niet als abnormaal, maar nu begin ik me toch zorgen te maken. Linksvoor aan de toon zit inmiddels de eerste 3 mm vanaf de grond helemaal geen hoefwand meer (afgebrokkeld/gescheurd). De witte lijn is op sommige plaatsen blootgesteld, maar waar de wand nog wel in orde is, is de witte lijn niet verwijd, maar heel mooi smal. De wand is zeker niet te lang. Probleem zit bij drie van de vier hoeven. Die hoeven hebben halverwege tussen de draagrand en de kroonrand ook een verandering in de wand; een beetje vellering en het stuk vanaf de kroonrand is een stuk lichter van kleur. Hij loopt verder goed, maar ik vraag me af hoe lang nog. Ik ben eens na gaan denken wat ik een jaar terug heb gedaan. Rond die tijd ging hij van de ijzers af, en heeft hij een tijdje nauwelijks op het harde gelopen. Hij heeft een tijd in de paddock gestaan zonder hooi, kreeg een stuk minder krachtvoer en kwam in een andere omgeving (ik had hem net gekocht).
Wat kan ik hieraan doen?
Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 09-05-08 07:54, in het totaal 2 keer bewerkt