Vanaf afgelopen maandag gaan de paarden met de groep de wei op, daarvoor stond ze al apart met een ander groepje.
Zondag wedstrijd gehad, maandag de hele dag op de wei en dinsdag zou ik les hebben.
Maar er zat duidelijk iets niet lekker, ze hupste aan in draf, en liep erg terughoudend, zelfs een paar passen onregelmatig. Als ik linksom wou aandraven sprong ze bijna elke keer aan in galop en het zat gewoon niet als normaal.
Toen van voren losgelaten en kijken of ze in het algemeen wel vooruit wou, toen liep ze normaal vooruit, niks aan het handje. Misschien zat er iets vast, dus even vooruit gereden en daarna weer opgepakt, maar weer hetzelfde. In galop stuiterd het zelfs, iets wat nooit gebeurd, meteen maar gestopt met rijden.
Woensdag weer met de groep de wei op, daarna nog apart en longeren proberen. Het los inlongeren ging redelijk, maar zodra ik de bijzet eraan deed liep het gewoon niet, hele korte passen, rare hupsjes tussendoor naar het onregelmatig... normaal zie ik der rug, lendenen, kont op en neer bewegen, de spieren maar gister bewoog er niks. Ik heb dus hooguit 20 minuutjes gelongeerd met veel stap tussendoor vanwege de hitte.
Maar nu mijn vraag wat zouden jullie doen?
Ze is verder vrolijk, eet normaal en loopt eigenlijk ook normaal als ze der hoofd in eigen gekozen houding mag dragen. Wel heb ik sinds een week een nieuw zadel, maar daar loopt ze duidelijk een stuk lekkerder onder, ik heb een betere aanleuning en kan er goed aanrijden.
Ik denk dat ze iets in de wei heeft gedaan waardoor ze iets verrekt heeft of misschien is er iets vast geschoten.
Op het harde is ze niet kreupel, het is dus echt een bewegingskreupelheid.
Dierenarts heeft niet zoveel nut in dit geval denk ik.
Zouden jullie meteen een fysio, of osteopaat laten komen? misschien een sportmasseuse?
Of zouden jullie het paard lekker op de wei laten en na een week weer oppakken?
Of blijven longeren en hem erdoorheen longeren?
Advies graag