Hoe vaak moet ik nu eigenlijk zijn voetjes proper maken? En is het erg dat je dat maar 1x per maand doet?
Ik vind achter erg eng omdat hij erg leunt.
Iemand daar nog tips voor???
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

nathan_ schreef:voor en naa het rijden altijt hoeven kraben en ook 1 keer op en dag als hij op zn wij staat.
nathan_ schreef:voor en naa het rijden altijt hoeven kraben en ook 1 keer op en dag als hij op zn wij staat.
anders gaat er moder in zitten en steenen en dan word hij snel kreupel. als je paard gaat leunen dan meot je zn been nar onder trekken dat hij voelt dat zn been naa onder zakt dan tilt hij zn been misgien wel op
xx anja sukses ermee {nathan is mijn pony}

x_Mliss schreef:Ik voor en na het rijden omdat ze gevoelig is op hoefzweren.
1x in de week was ik ze ook helemaal uit.

Silence schreef:Ik zou dan gaan oefenen op het voetje geven, want nu doe je vrijwel niks aan de hoefjes en deze hebben ook hun onderhoud nodig.
, voor is geen probleem

Silence schreef:Edit: Zo ver woon je niet bij mij vandaan zie ik....ik wil je altijd helpen![]()
Mijn paardje eventueel ook wel. Als een meisje van 8 het bij hem kan leren, kan jij het helemaal.
melissa111 schreef:ik heb bij mij pony nog nooit de hoeven uit gekrabt dat komt omdat ze hoog drachtig is al toen i
k haar kocht en ze weet ook niet hoe het moet
twistermahoi schreef:melissa111 schreef:ik heb bij mij pony nog nooit de hoeven uit gekrabt dat komt omdat ze hoog drachtig is al toen i
k haar kocht en ze weet ook niet hoe het moet
oef dan zou ik er maar snel mee beginnen te leren want het kan veel problemen veroorzaken..
miss kun je het aan een hoefsmid vragen die zijn vaak bekend met moeilijkere paarden.
Zoals hij het doet ga ik het niet doen. Die doet gewoon zijn achterste hoeven tussen zijn benen, hop geen gezeur en krabben maar
Zoezi schreef:Alleen de hoefsmid doet het wel op een erg grove manier hoorZoals hij het doet ga ik het niet doen. Die doet gewoon zijn achterste hoeven tussen zijn benen, hop geen gezeur en krabben maar
twistermahoi schreef:Zoezi schreef:Alleen de hoefsmid doet het wel op een erg grove manier hoorZoals hij het doet ga ik het niet doen. Die doet gewoon zijn achterste hoeven tussen zijn benen, hop geen gezeur en krabben maar
tja dan zou IK een andere nemen maar tja gaat niet altijd zo makkelijk.
superlise schreef:Ik controleer meestal voor het rijden even haar hoeven, meestal zijn die al schoon omdat ze over het erg heeft gelopen en dan dus haar hoeven leeg heeft gestampt. Ze heeft vrijwel nooit steentjes in haar hoeven dus ik ga niet hoeven zitten krabben terwijl er geen steentjes in zitten, voor mijn idee beschadig je de hoef dan nog meer dan dat je het zand erin laat zitten..
Tenzij meneer in zijn eigen oliebol gaat staan
Zoezi schreef:Met dit weer zijn ze helemaal properTenzij meneer in zijn eigen oliebol gaat staan