Vanmorge ging ik sharon de hoeven uitkrabben en op wei zetten, toen merkte ik dat haar beentje wat dikker was(achter). Hoelang kan ik het beste niet rijden? Of is beweging juist goed
Het was niet warmer. Ja heb even gekoeld had de dag ervoor s'avonds ook nog haar beentjes afgespoeld na het rijden toen had ze nog niets. Hoelang zou ik moeten wachten met rijden of juist rijden?
Loopt ze wel normaal in draf en stap? Als ze normaal loopt, kan je er wel op, maar dan even rustig aan doen, en als je merkt dat ze pijn heeft er af gaan.
Als ze niet kreupelt kan je inprincipe wel rijden, maar ik zou als ik jou was het been niet te veel belasten. Veel 'rechte stukken' stappen en niet in een 'mulle' bak gaan lopen. Beweging is goed en bevorderd de doorbloeding. Daarnaast kun je het been inderdaad afspuiten, maar als het niet warm is heeft dit weinig effect mijn inziens
Je kan ook even lekker over de weg gaan rijden, en daarna nog even 10 minuutjes afspuiten. Als het na 3 dagen niet minder of weg is, dan zou ik wel even een dierenarts bellen.
mijn paard heeft het vaak als hij net op een schuine ondergrond stond misschien stond hij wel een beetje scheef dan zwelt het been meestal een beetje op
Paard van een kennis van me hebt bijna elke ochtend dik been en zo over 1a2uur is dat over..En anders gewoon ff goed in de gaten houden..Maar je kan er wel gewoon op rijden, al is het belangrijker dat je vooraf eerst paard aan de longe gooit 5 min en dan even checken aan het been, als dan zo goed als weg is of aan weg trekken is, kan je er rustig op stappen en dan vervolgens vooral veel rechte stukken rijden niet intensief teveel wendingen etc...
op mijn stage zeiden dat het voor elk (lees elk) paard goed is om voor het rijden 10 minuten op het harde te stappen (je mag er al wel op zitten) en na de trainen ook weer 10 minuten op het harde te stappen.