Ervaringen met Weight builder

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Ervaringen met Weight builder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 10:53

Er zijn meerdere topics te vinden, maar die dateren uit 2006 dus ik maak even een nieuwe aan.

Het is erg moeilijk om mijn paard op gewicht te houden. Ze is niet mager, maar valt wel snel in na een zware week of als ze met iets anders veel energie verbruikt (verharen bijvoorbeeld)
Ik ben sinds vorige week begonnen met het bijvoeren van weight builder. (te koop bij de paardendrogist) Natuurlijk is het nog te vroeg om daar resultaat van te zien, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit product aan hun paarden voeren/hebben gevoerd, en wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Margee

Re: Ervaringen met Weight builder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 12:31

Ik heb het jaren geleden geprobeerd, maar ik zag totaal geen resultaat.
Daarna ben ik maismeel bij gaan voeren in de winter, dat helpt wel. En olie toevoegen!!!
Dat helpt ook bij het verharen zodat dat makkelijker gaat maar zowieso ook om makkelijker op gewicht te blijven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 13:47

Maismeel heb ik allang weer achterwege gelaten. De merrie werd er niet duidelijk dikker van en ik heb begrepen dat door het toevoegen van mais andere voedingsstoffen minder effectief worden opgenomen.

De merrie verhaart goed, maar zoals ieder paard verbruikt ze daarbij energie. En omdat ze al niet zoveel spek heeft vreet dat gelijk aan haar. Knipoog

Ze krijgt goed hooi zoveel ze op kan, regelmatig ontwormt (is ook gecontroleerd op wormen door DA) en staat nu hele dagen op de wei.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:17

Klein schopje, niemand meer? Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:51

wat zit er precies in? kben al aan t zoeken, maar kom nog niet op de site van ze... internet doet vaag hier Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:53

gevonden, maar tis alleen lijnzaad met olieen wat er in zit. dat kun je ook zelf geven en dan is t een stuk goedkoper Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:37

bij moeilijk op gewicht blijvende dieren kies ik zelf vrij snel voor maiscobs van agrobs
is een maisbrok, maar dan gemaakt an de gehele plant en dus niet een pure zetmeelbom
geeft flink wat extra energie, wat dus ook gebruikt kan worden voor spieropbouw en spekaanzet Knipoog maar er zit niet overdreven veel eiwitten in ...
voer je een 1 tot 1,5 kilo van per dag

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 21:26

Aan de spieren ligt het niet, ze zit supergoed in de bespiering. Ja Het zal ook aan haar bouw liggen, ze is vrij lang en niet grootramig.. Ze zal ook nooit dik worden denk ik.

Ik kijk het even aan met die weightbuilder, anders ga ik dat eens proberen Sonja.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:29

Ik heb 1 emmer opgevoerd, zonder resultaat.
Nu op de snijmais van een goede kuil, dus niet te veel zetmeel en wel structuur. ( voor koeienboeren een slechte kuil)