Supplementen voor de maag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melkje

Supplementen voor de maag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 23:37

Ik ben opzoek naar voedings supplementen die helpen voor paarden met een nog al onstuimige maag. Mijn paard heeft last van maagzuur, maagzweertjes en dat soort rare dingen. Hierdoor gaat ze zuigen. Ik heb al wel enkele supplementen gebruikt maar die werken niet echt. Heeft iemand hier ervaring mee en een goede tip?

Alvast bedankt

jesito

Re: Supplementen voor de maag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:56

Om te beginnen moet je paard veel hooi krijgen zodat hij (bijna) de hele dag wat kan knabbelen, dus niet te lang zonder hooi, want daar kunnen ze maagzweren van krijgen.
Verder denk ik dat een da hier meer op z´n plaats zou zijn dan zo maar wat gaan voeren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:58

Geef je paard onbeperkt hooi (geen kuil of voordroog), dat is het allerbeste tegen dit soort problemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:05

inderdaad veel hooi,gehakselde gedroogde lucerne wil ook wel eens helpen,daar zit veel calcium in en neutraliseert het maagzuur....zeggen ze..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:44

Maagcompositum van Groene Os is een prima middel.
Mijn paard heeft ook last van maagzweren (helaas).
Zorg voor veel weidegang en daarbij veel hooi, het liefst grofstengelig. Lucerne werkt voor mijn paard ook heel erg goed, dit krijgt hij extra erbij.
Wat ook erg belangrijk is is de regelmaat met voeren.
Mijn paard krijgt als begin van de dag hooi, daarna brok. Daarna gaan ze de hele dag de weide op. Als ze weer naar binnen gaan weer hooi daarna brok en voor de nacht nog eens extra hooi.
Bij paarden met maagzweren is het heel erg belangrijk dat je spaarzaam bent met suiker en eiwit in het voer.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:34

zoethout is een natuurproduct wat helpt bij maagklachten.