Spierverzuring

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_kiimy

Spierverzuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 18:19

Ik moet sinds kort met een paard rijden da in zijn achterbenen vaak kramp krijgt
dat komt omdat die een paar jaar geleden heel erg ziek is geweest sindsdien krijgt hij dus als
hij lang stilstaat (vb. aan de stal om te kuisen) een kramp in 1 van zijn achterbenen,
als je dan een paar passen stapt is die weer over.
Weet iemand misschien of dat weg te trainen is of speciaal eten ofzo of iets ??

Mips

Re: Spierverzuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:56

Brandnetel helpt goed tegen verzuurling. Verder moet je echt heel uitgebreid opwarmen en hetzelfde geld voor de cooling down.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:28

Ik heb hier geen ervaring mee. Maar een paar dagen voor en na een cross voer ik mijn paarden altijd Neutradex. Dit is om verzuring van de spieren/stijfheid te voorkomen. Het helpt heel goed. Ik ken ook mensen die het doorlopend voeren.
Vraag eens aan je DA of dit voor jou een oplossing kan zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 13:30

Mijn pony had het ook en ik deed 10 druppels Arnica van Vogel op een boterham en dat gaf ik 2 keer per dag.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 09:23

Scum schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar een paar dagen voor en na een cross voer ik mijn paarden altijd Neutradex. Dit is om verzuring van de spieren/stijfheid te voorkomen. Het helpt heel goed. Ik ken ook mensen die het doorlopend voeren.
Vraag eens aan je DA of dit voor jou een oplossing kan zijn.

Mijn paard verzuurt altijd heel snel en ik geef dan ook doorlopend neutradex. Sinds hij dit krijgt heeft hij er bijna geen last meer van. Echt een aanrader hoor. Ja