Paard wat ik rij voor iemand, heeft aan beide kanten van haar buik verticale strepen. En dan niet een paar, maar van voor naar achter om de 2cm.
De eigenaar en ik hebben allebei zoiets nog nooit gezien bij een paard, en ook nog nooit gehoord dat een paard striae kan hebben. En als striae niet mogelijk is, wat is het dan?
Bij mijn merrie was dit ook duidelijk te zien,maar dat was helemaal over na de rui,mijn veearts die toevallig voor iets anders hier moest zijn, zei dat ze een vreemde manier van ruien had.
nee, heb helaas geen foto. het zijn duidelijke lijnen, vanaf de ruggengraat tot onder de buik, ong. 30 stuks aan elke kant. De lijnen zijn wat lichter dan de normale vacht.
Geen letterlijke fascia lijnen, fascia zit echt overal en is niet in zulke strepen georganiseerd, maar zou absoluut met fascia te maken kunnen hebben. Als dat strak staat, kun je wel dit beeld krijgen.
Lijkt zo ruwweg een beetje links op het levergebied te zitten, heb je misschien veranderd aan de voeding? Kan ook juist opeenstapeling zijn. Phytoestrogenen duiken daar op, maar ook toxines in bijv gras of omgeving ed...
Niet ordinair te lang op een, ehm, streepjesondergrond liggen slapen? Soms is het juist weer iets heel simpels
Bieden
Geplaatst: Gisteren, 16:12
Ik denk ook een afdruk van een singel te zien in de huid net voor de strepen misschien is daar een verband.Geen of andere singel een tijdje ?
SilvanoN
Geplaatst: Gisteren, 20:14
Ik denk ‘lever strepen’. Google daar maar eens op of je het herkent.