kale plek op rug wordt wond met korsten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvaSuzanne

kale plek op rug wordt wond met korsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:44

Hoi,
3 weken geleden had mijn pony opeens een kale plek op zijn rug bij zijn schoft. De huid zag er goed uit, alleen het haar was weg. Niets aan gedaan verder, ivm wondje aan zijn mondhoek niet gereden een paar dagen. Toen ik na een paar dagen ging rijden verder niet meer op de kale plek gelet, maar de dag erna toch even gecheckt. Toen was de plek opeens dik met een beetje etterige plekjes en korstjes. Weer een aantal dagen niet gereden en de plek behandeld met betadineshampoo. Toen zag het er wel weer aardig uit en om het niet nat te maken niet meer behandeld met betadine. Er kwam ook al weer een beetje haar terug.

Maar nu 3 weken later is de plek weer aan het etteren! Ik rijd nog steeds niet uiteraard, maar herkend iemand zo'n plek? Het is dus nooit echt een wond geweest maar zo ziet het er wel uit. Van het zadel kan het niet komen volgens mij, die heb ik nu een jaar en is op maat gepast door een zadelmaker. Ligt verder heel netjes en heb nooit verdikkingen gezien na het rijden. Ik heb ook heel weinig gereden voor die wond ivm operatie van mijzelf. Verder heeft hij wel zomerexceem, maar tot nu toe nooit wondjes gehad, alleen schuren. De wond is zo groot als 2 euro's naast elkaar....

Afbeelding

Wie kan mij helpen!!! Als het aan het einde van de week niet verbeterd is dan bel ik de DA.

Anoniem

Re: kale plek op rug wordt wond met korsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:47

Ik zou toch je zadel nog eens nakijken! Dit is een plek waar veel paarden witte haartjes hebben als gevolg van niet passende zadels. Een paard verandert eigenlijk continue qua spieren wanneer het bereden wordt. Zo gek zou t dus niet zijn wanneer je zadel toch niet meer optimaal ligt... Lachen

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:52

ik zou nu maar naar de da gaan als dat al 3 weken zo is

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 09:57

skippy1 schreef:
Ik zou toch je zadel nog eens nakijken! Dit is een plek waar veel paarden witte haartjes hebben als gevolg van niet passende zadels. Een paard verandert eigenlijk continue qua spieren wanneer het bereden wordt. Zo gek zou t dus niet zijn wanneer je zadel toch niet meer optimaal ligt... Lachen

Nu ik erover nadenk, het is wel precies de plek waar 99% van de manegepaarden een witte plek hebben op hun rug van slechtpassende zadels. Misschien juist omdat hij 2 maanden ervoor bijna niet bereden is, is hij wel aardig teruggevallen in bespiering. Ik zal toch maar eens zadelmaker laten kijken idd.

Citaat:
ik zou nu maar naar de da gaan als dat al 3 weken zo is

Ja maar ik vraag me af wat die kan doen... Ik wil eerst nog even kijken of ik het zelf onder controle kan houden.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:02

Ik zou de DA er toch even naar laten kijken. Misschien is het schimmel, misschien een drukplek.
Dan weet je in ieder geval zeker wat het is en kun je het ook fatsoenlijk behandelen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:03

Citaat:
Ja maar ik vraag me af wat die kan doen... Ik wil eerst nog even kijken of ik het zelf onder controle kan houden.

je moet niet zelf gaan lopen aanrommelen, als het in die 3 weken alleen maar erger is geworden zou ik nu nog de DA bellen