Hopeloze hoest

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kijenta

Hopeloze hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 18:42

Ik word er moedeloos van! Daarom hier mijn oproep wat ik nog meer zou kunnen doen. Al vanaf februari zit mijn paard met een hardnekkige hoest. Het is begonnen als verkoudheid, dus is de veearts meerdere keren langs geweest en mijn paard heeft alle middelen gekregen, Ventipulmin, Cubarmix, dure pillen met atibiotica/cortisone,hoestsiroop en 2 weken aërosollen. Hij moest een maand op rust, waarna ik (voor de 2de keer) een endoscopie moest laten maken in de kliniek. Verdict: genezen, enkel nog een kleine keelontsteking die ik verder moest behandelen met het hoestsiroop. Maar na een week bleef mijn paard droog hoesten, dus heb ik teruggebeld. Na wat afgewimpeld te zijn, heb ik een andere arts gecontacteerd die werkt met homeopathie. Hij zei ook: een keelontsteking, en heeft hem ingespoten, en ik moest een homeopatisch poeder geven. Het zou snel beter zijn. Da's nu weer 2 weken geleden, en hij hoest nog steeds! Na contact met de 2de arts moet ik nu nog een ander produkt bijgeven: pulvirex. Maar ik begin stilaan te wanhopen. Er zijn al zoveel produkten in mijn paardje gestopt en niks lijkt te werken. Wat kan ik doen? Ik ben bang dat het chronisch wordt, hij hoest nu al een dikke 2 maanden. Stofallergie is uitgesloten, hij staat overdag buiten en 's nachts in een frisse buitenstal op vlas, én krijgt het allerbeste voordrooghooi.Zie ik iets over het hoofd??

joozz

Re: Hopeloze hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:25

Ik zou toch proberen het hooi te laten weken voor je het voert. Zelfs in het beste hooi zitten stofdeeltjes en tevens schimmeldeeltjes waar paarden op kunnen reageren. Ik zou stofallergie niet zo snel uitsluiten maar eens een poosje proberen nat hooi te voeren en dan pas concluderen dat dit niet zo is.

Waar ik verder ook goede ervaring mee heb is, is sputolysin. Bij mijn paard heeft dit erg goed geholpen!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:29

Geef het wat meer tijd. Indien mogelijk, zet je paard 24 uur/dag buiten.
Als dat niet kan, denk ik dat het een goede zaak is dat hij op vlas staat. Haal elke dag het nat en de mest eruit (niet oppotten!) zodat er geen ammoniaklucht meer is. Hooi nat maken is prima.
En verder met rijden zou ik het bij stappen houden (buitenritten). Zodat hij toch beweging heeft maar niet hoeft te werken. Een maand rust vind ik erg kort voor een paard dat zo erg moet hoesten. Ik zou het eerder op maanden gooien.

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 13:28

Dank je voor de tips, ik zet 'm niet aan het werk maar maak nu vooral rustige buitenritjes. Dat was ook het advies van de arts: beweging zonder inspanning. Het voordroog dat hij krijgt is van vergelijkbare kwaliteit als Horsedinner, gegarandeerd stofvrij. Is het dan alsnog nodig om het nat te maken?
Ik heb beslist om het nog 20 dagen rustig aan te doen tot de kuur met de mondspuiten is afgelopen en als het dan nog niet helemaal beter is dan ga ik een allergie-test laten doen. Kosy heel wat, maar dan ben ik ook zeker! Want de symptomen bestrijden is leuk, maar ik wil toch de oorzaak weten van alle problemen, en pollenallergie is één van die mogelijkheden...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:29

Allergie test heb ik vorig jaar ook bij die van mij laten doen (hij hoest niet, was ergens anders voor). Was inderdaad best prijzig. Maar wel heel nuttig.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:31

josefien hier op bokt test ook op pollenallergie he.
ik zou toch het voordroog gaan natmaken, gewoon om te kijken of het toch verschil geeft,merk je niks dan weet je dat dat dus geen invloed heeft

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:57

Voordroog bevat vaak geen stof, maar kan wel degelijk schimmelsporen hebben Knipoog. Die zie je amper als het niet in plekken zichtbaar is. Natmaken scheelt vaak wel een heel stuk. Ook ik heb een paard met hardnekkige hoest, vermoedelijk reageert ze heftig op pollen en stof. Nu ze onder behandeling is van een klassiek homeopaat gaat het een stuk beter met haar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:00

heb je al traumeel injecties geprobeerd?