ontstoken oog,door de vliegen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

ontstoken oog,door de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 18:00

kwam vandaag bij mijn paard,had hij het linkeroog helemaal onstoken door de vliegen,heb er al zalf ingedaan,en doe al een een vliegenmasker op in de weide,is het wat om de vliegenmasker ook op te laten op stal?gr emaartje

Marieke_K

Re: ontstoken oog,door de vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:03

Kan, maar vind het zelf niet praktisch en niet handig voor het paard Lachen op stal kan hij er ergens mee achter blijven hangen. Ik zou zelf het vliegenmasker alleen buiten om doen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:51

Marieke_K schreef:
Kan, maar vind het zelf niet praktisch en niet handig voor het paard Lachen op stal kan hij er ergens mee achter blijven hangen. Ik zou zelf het vliegenmasker alleen buiten om doen.

ja wat je zegt is waar,maar sta op pensionstal en daar zijn ze niet zo makkelijk met afhalen..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:53

Als je vliegenmasker makkelijk kapot kan mocht ze vast komen te zitten, dan gewoon omlaten op stal. Anders niet, hoor genoeg verhalen over paarden die zich perongeluk ophangen op stal..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:49

dan is een vliegennetje denk ik wel veilig alleen mar sliertjes. Mijn paard heeft er ook veel last van

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 14:53

Emaartje schreef:
Marieke_K schreef:

ja wat je zegt is waar,maar sta op pensionstal en daar zijn ze niet zo makkelijk met afhalen..

Wie doet hem dan om als je paard naar buiten gaat? Willen de mensen van de stal dat om en af doen echt niet even doen, is maar even bijgaan toch? Ik vind het best wel gevaarlijk op stal en heeft ook geen nut, aangezien de veroorzakers (zijn niet de gewone vliegen) niet op stal komen...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 22:34

Wie doet hem dan om als je paard naar buiten gaat? Willen de mensen van de stal dat om en af doen echt niet even doen, is maar even bijgaan toch? Ik vind het best wel gevaarlijk op stal en heeft ook geen nut, aangezien de veroorzakers (zijn niet de gewone vliegen) niet op stal komen...
[/quote] [/quote]

Ik doe hem meestal zelf buiten zetten,of de buurvrouw van de stal die daar ook een paard heeft staan,maar de eigenaar van de stalling zet de paarden savonds binnen en die doet het niet,terwijl ik netjes op bord heb geschreven,belachelijk toch