Paard zweet érg veel in de wei

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

Paard zweet érg veel in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:11

Hoi,

Mijn paard staat sindskort weer op de wei na langzaam opbouwen, en nu mag hij weer heerlijk 24/7 buitenstaan. Nu kwam ik vanmiddag in de wei, en hij stond zich helemaal kapot te zweten.. Hij heeft ook de gelegenheid om uit de zon te gaan staan, maar dat doet hij niet altijd. Maar hij zweet echt gigantisch veel, zo erg heb ik het niet vaker gezien.. Hij is verder gewoon gezond maar in een wat slome bui.. Ik ging toen maar even met hem wandelen en heb hem vervolgens afgespoeld, maar het is wel vervelend om je paard zo aan te treffen bij warm weer.. want rijden kan ik dan wel vergeten.

Is hier misschien iets tegen te doen, iets van een deken ofzo!? Alvast heel erg bedankt

Vea

Re: Paard zweet érg veel in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:34

Met dit warm weer hebben de paarden er natuurlijk last van. Ze zullen ook niet zo gauw schaduw opzoeken als ze op een lekker stukje gras zitten. Ik weet niet of je een donker paard hebt? Mijn tinker heeft met haar zwarte vlekken ook wel last van de warmte (zeker met haar dikke manen) , het beste is gewoon dat je ze de kans geeft dat ze schaduw hebben en genoeg water...en ja ze lekker verfrissen kan ook wel even helpen...Er zijn ook vliegendekens met een speciale stof die de warmte wat tegenhouden...

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:36

hallo ,
mijn pony zweet nu ook echt heel veel,
of ze loop zonder deken op wei
of ze loop met een Harry's Horse deken( van katoen )
op de wei , dit werkt echt heel goed !!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:59

Ik heb een donker paard ja..

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:00

De bucus sunshower weert uvlicht, en is wit, dus daar krijgen ze het niet zo warm in. Maar je kunt ook een goede vliegendeken op doen, die van HH zijn ook wit.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:02

Zweten is gewoon een natuurlijke reactie van het lichaam om af te koelen. Helemaal niet erg dus. Zorg wel voor voldoende water en eventueel voor een mineralenliksteen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:03

Maar als ze erg zweten trekken ze wel weer sneller vliegen aan, dus het is fijner voor hem om minder te zweten lijkt mij Knipoog

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:06

Annemeik schreef:
De bucus sunshower weert uvlicht, en is wit, dus daar krijgen ze het niet zo warm in. Maar je kunt ook een goede vliegendeken op doen, die van HH zijn ook wit.

de bucas sunshower is ook waterdicht en nu in deze zonnige dagen veeel te warm is mij gebleken,heb er 3 gehad die alle3 niet goed ademden en mn paard vreselijk aan het zweten kregen met 18 graden in de zon Boos! de bucas buzz-off is wel geweldig,=vliegendeken trouwens..groetjes deess

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:40

Mijn haflinger zweet nóoit in de zon, daar heb ik hem althans nog niet op kunnen betrappen.. maar mijn kwpner daarintegen wel, en niet zo'n klein beetje ook.. We hebben 3 automatische drinkbakken in de wei, dus water is er genoeg.. Ook kunnen ze altijd schuilen.

Maar het is gewoon niet een fijn idee dat je paard telkens vreselijk staat te zweten, dan wil ik het hem ook niet aandoen om te rijden.. Zijn er nog speciale dekens aan te raden? (wel in de maat 205 of 215) die de warme tegenhoudt!?