bultjes+zwellingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tzatzi

bultjes+zwellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:38

Mijn paard staat sinds deze week op een andere stal (15 km verderop dan waar hij eerst stond). De paarden daar hebben net een nieuw stukje wei gekregen. Hij is daarbij geplaatst. Toen ik hem gisteren na een paar uurtjes de wei uit heb gehaald zag ik dat zijn hele buik onder de bulten zat. Zijn koker was helemaal opgezet.

Vandaag zijn de bulten redelijk weggetrokken. Op de plek waar de bultjes zaten zitten korstjes en het haar is daar weg. De koker is nog steeds opgezet. Waarschijnlijk is hij ook daar gestoken omdat je daar ook bultjes ziet. De andere paarden in de wei hebben er weinig (een paard had ook een bultje) tot geen last van.

Wie weet:
- zijn dat insektenbeten en zo ja wat voor'n insektenbeten?
- is het verstandig om mijn paard op stal te laten totdat de zwellingen weg zijn?
- zou je dit kunnen oplossen met insektenspray of wanneer ga je over tot de aanschaf van een vliegendeken?
- kun je de bultjes nog behandelen aangezien het jeukt?
- tips zijn welkom.

Tzatzi

Re: bultjes+zwellingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 23:35

Misschien beetje ongeduldig.....maar heeft iemand hier nog ideeen over?

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:47

Hallo...

Ik kan je zeggen dat ik hetzelfde meemaak nu...
Ik heb hem gisteren verhuisd naar de wei en vond hem vanavond met bulten op zijn buik... opgezette koker had ie al iets de agelopen week.... Ik denk zelf dat het met vliegen te maken heeft... en wellicht door iets verminderde bloedsomloop de bulten wat dikker worden dan op andere plekken... Morgenochtend maar weer even kijken of het minder is...

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:51

Mijn pony heeft ook bultjes gehad.. Hier viel het haar ook wat weg en er kwamen korstjes. Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar ik heb het iedere dag gewassen met shampoo. Daarna goed ingesmeerd met D-Itch zalf. (dit heb ik besteld bij de paardendrogist: http://depaardendrogist.nl/index.asp?st ... ctID=34553)

Moet je maar even bij de beschrijving kijken of dat is wat je bedoeld, misschien heb je er wat aan Knipoog