Ervaringen met eqiulibrium (ofzo) ijzers?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

m8eld

Ervaringen met eqiulibrium (ofzo) ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 12:22

Mijn paard kwakkelde vanf de zomer, het begon met galbulten en vaak opgezette benen. Rustig aan gedaan op advies van de DA, kwam later weer terug. Op gegeven moment begon hij kreupel te raken en zijn we met hem naar de kliniek gegaan. Hij had op beide voorbenen een 2 tot 3 op het straalbeen en ik had als advies gekregen om hem op deze nieuwe ijzers te zetten omdat hij grote hoeven heeft en de punt van zn hoef in het zand steekt (hij rolt dus niet genoeg om het goede punt heen zeg maar). Mijn hoefsmit vertelde me dat hij aan een aantal paarden ermee had beslagen en hij had er goede ervaringen mee. Nu staat mn paard een paar maanden op deze ijzers en het gaat al stukken beter.
Nu was mijn vraag dus, wie ook zn paard op deze ijzers heeft staan. Was wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Lancome

Re: Ervaringen met eqiulibrium (ofzo) ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:55

Volgens mij staan er meerdere topics over dit ijzer, ik zou even zoeken op bokt. Mijn paard staat er ook op en dat gaat super.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:56

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:36

Ok, thanks. Zat ik er met mijn spelling toch niet veel naast Tong uitsteken

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:07

Zat je ook niet, maar 1 verkeerde letter en je komt met de zoekfunctie niet veel verder. Terwijl er best veel topics over geweest zijn.

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:14

Prima ijzer maar de smid die ze eronder slaat is belangrijker dan het merk ijzer dat je gebruikt. Er zijn meerdere ijzermerken die soortgelijke ijzers maken, ook de smid kan ze maken.

Een goede smid kan van een slecht ijzer een goed ijzer maken, een slechte smid kan van een goed ijzer een slecht ijzer maken.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:55

Hoeftniet schreef:
Prima ijzer maar de smid die ze eronder slaat is belangrijker dan het merk ijzer dat je gebruikt. Er zijn meerdere ijzermerken die soortgelijke ijzers maken, ook de smid kan ze maken.

Een goede smid kan van een slecht ijzer een goed ijzer maken, een slechte smid kan van een goed ijzer een slecht ijzer maken.

Precies, een hele goede opmerking! Combinatie van een goed passend ijzer die wat "werking" betreft ook bij jouw paard past tezamen met een goede smid is de enige combinatie die gaat werken. Zo te lezen hierboven hebben wij met een hoefsmid te maken, aangezien mijn eigen smid ook dergelijke stellingen heeft Haha!