Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)

madamX schreef:Een paard moet altijd bewegen! Ik vind het mishandeling als het paard 's winters een bewegingstekort heeft. Er flink aan werken dat het dier beter gehoorzaamt middels grondwerk lijkt mij een goede optie, maar ik zie dat meer als tijdelijke oplossing; een echte oplossing zou zijn als je het dier elders kan plaatsen waar het wel aan beweging komt!

maarjaa missschein nog tips?? 
.
Emmaa_ schreef:Hallo.
Ik ben de andere verzorgster van dit paard, samen met Anne (Loenalover15 dus).
De laatste tijd gaat het wel beter, we nemen haar regelmatig mee om een stuk te gaan grazen en we wandelen lange stukken met haar.
Longeren gaat niet meer zo goed, de grond is veel te drassig en daardoor zakt ze steeds weg, behoorlijk vervelend.
Een normale galop kunnen we niet meer maken op het grasveld, dan gaat ze op d'r plaat.
Maar ach, we proberen gewoon zo vaak mogelijk een stuk met haar te fietsen (dan draaft ze meestal achter ons aan, voor haar beweging, ze vind het echt heerlijk!).
Maar we gaan sowieso aan de eigenaresse praten of we zonder zadel op haar mogen rijden, eerst een stuk aan de hand en op het ruiterpad los
.
.
.