Wat zou het kunnen zijn? Extreem hoge koorts, en nog..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amelii

Wat zou het kunnen zijn? Extreem hoge koorts, en nog..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 15:43

Hallo!

Het paardje dat ik rij van 4 jaar oud is sinds woensdag ziek geworden. Woensdag deed hij een soort koliek, veearts doen komen en laten opvoelen. Dan donderdag ziet de eigenaar hem heel suf in de kale weide. Belt de veearts. Het paardje had 41.5 graden koorts. Zo hoog had de veearts ook nog zelden gezien. Ze had hem iets gegeven om de koorts te doen dalen en nog iets. Maar de vraag is wat heeft hij. Eerst dachten we ene virale infectie een griepje ofzo. Of iets een niercrise ofzo op dat moment moest hij net plassen dus wij dat opgevangen en nee dat was het niet. Maar nu vandaag loopt zijn koorts weer heel hoog op om 2 uur 39.2 graden. Veearts weer gekomen. Het paardje heeft vorig jaar droes gehad. En nu zijn we dus in die richting aan het kijken. Zou het kunnen dat het deze keer op de ingewanden geslagen is? We nemen ook om de 3 uur de koorts.
Ik zou echt zoo graag willen dat mijn paardje beter wordt. Ik zie hem niet graag zo.
Ik hoop dat jullie ons wat kunnen helpen. De veearts doet ook alles. Maar ik zou graag weten wat jullie denken dat het is..
Danku!

Amelii

Re: Wat zou het kunnen zijn? Extreem hoge koorts, en nog..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 16:06

Oja. Hij had dus al droes gehad en is toen heel goed uitgeziekt. Er was ook een ander paard dat het had en hij was er beter aan toe..
Eten doet hij uitstekend.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:46

Ik dacht ook aan verslagen droes, maar weet niet of dat zolang (1 jaar) na de droes nog naar voren kan komen. Kun je niet een universiteitskliniek raadplegen voor een second opinion(in Nederland zit die in Utrecht)? Of in elk geval nog eens een andere DA?

Amelii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 22:07

Ja.. de kortste paardenkliniek in België is sartilemont denk ik. Van de andere DA heb ja gelijk in.
Nu was het paardje zijn koorts weer weg, maar ja dat is door de 2 spuiten die hij gekregen heeft.
Maar zijn er echt specifieke symptomen voor die verslagen droes? Want je zou toch denken van als het op zijn darmen zit dat hij dan niet goed zou eten en mesten enzo. Maar dat doet hij. Wortels daar is hem gek van nu.
Normaal zou het paard toch immuun zijn als hij droes al gehad heeft? Hoe kan het dan eig. terugkomen? De etter kwam toen naar buiten en niet naar binnen.. Ik hoop echt dat het een griepje is..