Hangend rooster?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Hangend rooster?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 15:39

Hoihoi!
Een van mijn verzorgpony's heeft volgens mij een hangend rooster, al langere tijd. Haar verhemelte komt onder haar voortanden uit zeg maar. Nou ben ik haar aan het beleren voor eventueel later voor de koets, zonder bit. Want met bit is er geen beginnen aan.
Nou zag ik laatst in een of andere winkel een leren bitje, en ik vroeg me af of dat misschien een goed idee is? Of zijn er misschien mensen die met een paard met hangend rooster rijden ofzo?
Groetjes, mij

aslo

Re: Hangend rooster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:19

Onze E heeft ook een hangend rooster, had ie al toen we 3 jaar geleden kochten. Inmiddels zijn ze M1 + 7, dus .... Onze merrie heeft een 'licht hangend rooster' , wordt volop getraind en loopt als een tierelier Lachen

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:11

Een hangend rooster heeft vaak te maken met wisselen van tanden en kiezen en met vitaminen gebrek.
Misschien kun je een vitaminen supplement geven.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 22:54

Weet je wat het is? het is mijn verzorgknol, en eigenlijk heb ik daar niet alles over te zeggen zeg maar. Ze heeft nu al bijna n half jaar n hangend rooster, kan dat dan nog wisselen van tanden zijn?
@ aslo: wat voor bitje gebruiken jullie bij die merrie? En bij de kerel?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 07:52

Bij de merrie een Sprenger Turnado en bij de ruin meestal een KY rotary (beiden enkelgebroken).

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:51

Mijn 11-jarige ruin heeft als z'n hele leven last van een hangend rooster en dit zal ook niet meer weggaan.

Ik rij Z-dresuur, L springen en L/M samengesteld met hem. Dressuur met een ongebroken trens omdat hij met een (dubbel)gebroken trens te veel zijn mond opendoet en dit erg afgestraft wordt. Stang en trens was géén succes dus houden we het bij het stangetje met d-ringen.
Springen/crossen doe ik wel met een dubbelgebroken bitje maar dat is omdat hij soms ietwat te sterk wordt en met het rechte bit heb ik net te weinig controle.