Erg steil/bokhoeven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Erg steil/bokhoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 20:35

Een jonge paard dat ik misschien ga rijden voor een eigenaar heb ik vandaag eens goed bekeken.
Ik zag dat ze op beide voorvoeten flink steil staat, bijna bokhoef achtig.

Paard is 4 moet nog beleerd worden, staat op wei en met slecht weer op stal en dan overdag op grote maar verharde paddock.

Ik ben niet bekend met wat de smid ermee doet of heeft gedaan en of deze wel frequent genoeg komt. Moet er nog met eigenaar over hebben.

Wel ben ik alvast op zoek naar informatie en ervaringen met deze situatie. Waar kan de oorzaak liggen? Wat is de invloed op stand en beweging voor het paard? Wat gaat/moet een smid hiermee doen?

merrieveulen

Re: Erg steil/bokhoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:49

ik zou even een goede smid raadplegen, deze de hoeven laten zien en dan overleggen wat er het beste kan gebeuren. een jong paard (bijna 3) bij ons op stal heeft het ook, en wordt iets vaker bekapt dan gewoonlijk, maar op deze manier is het prima onder controle te houden.

natuurlijk is de ene steile hoef de andere niet, dus ik vind het zowiezo lastig om er zo iets over te zeggen. gewoon even de smid vragen dus.

Zammie

Re: Erg steil/bokhoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:56

bokhoefjes zijn aan de verzenen, waar de straal zit, nauw. Daar kun je dus goed aan zien of het bokhoefjes zijn of gewoon te stijl op de hoeven....