Prijs; basisbrok, muesli met kruiden, etc. van Subli

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Prijs; basisbrok, muesli met kruiden, etc. van Subli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 18:52

Hoi,

Ik ben een berekening aan het maken, omdat ik graag mijn verzorgpaard over wil kopen, en ik eerst nog mijn ouders moet overtuigen dat de onderhoudskosten van een paard níet zoo hoog zijn dan dat ze denken Schijnheilig Denk hierbij er wel aan dat ik gratis stallen, bak en weide heb..

Nu is hier in de buurt een Boerenbond/Welkoop, maar ik vind het zo stom om naar binnen te lopen en te vragen hoeveel een zak brok kost en dan weer weg te gaan, zonder het te kopen.. Clown Eerst heb ik het op Google proberen te zoeken, maar daar kwam ik niet ver mee. Ook de zoekfunctie hier op bokt gaf maar rare antwoorden, dus daarom vraag ik het hier in een nieuw topic maar Schijnheilig

Dus, hoeveel kost een zak Subli;
* Basisbrok van 25 kilo
* Muesli met kruiden van 15 kilo
* Structuurmuesli van 15 kilo

Verder zou ik ook graag willen weten of er bij de Boerenbond/Welkoop houtkrullen te koop zijn. Zo ja, dan zou ik ook hiervan graag de prijs (ongeveer) willen weten. Knipoog

Alvast Super Bedankt Haha! ,
D

mirror666

Re: Prijs; basisbrok, muesli met kruiden, etc. van Subli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:38

bij de boerenbond liggen de zakken binnen, en kun je dus gewoon gaan kijken, hoef je dus nog niets voor te vragen meestal Lachen

deze specifieke dingen kan ik je niet mee helpen helaas Bloos
weet alleen de slobber, die is 6,40 oid Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:45

Structuurmuesli van 15 kilo is 11,35 euro.
Merriebrok (25 kg) is 11 euro.
De andere weet ik niet zo uit m'n hoofd.

Als je binnen loop ligt het er gewoon met een prijsje er bij Lachen.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 16:51

Ohw.. Ik ben er vandaag geweest, en ik heb het niet echt gevonden Clown Ik dacht dat het misschien in het magazijn zou liggen.. Maar dan ga ik er nog eens langs Schijnheilig

Bedankt Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:56

basisbrok havens betaal ik tussen de 8 en 9 euro

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:57

kun je niet een stalling krijgen waar je vol pensioen hebt

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:01

Ik wil niet vervelend doen, maar denk je er ook aan dat je s'winters misschien wel hooi bij moet kopen? houtkrullen of stro zou ik in grote partijen van een handelaar/leverancier kopen, als je de ruimte hebt, of eventueel een deal maken met een boer in de beurt, dat scheelt een hoop.
Denk daarnaast aan de wormenspuiten, inentingen, hoefsmid, tandarts en andere (terug kerende) verzorginsartikelen.

Muslie structuur of met kruiden zijn ongeveer 10 a 12 euro per zak.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 17:20

Ja, dat weet ik! Clown
Ik weet ook al hoeveel het kost en waar ik het kan halen (in de straat) Knipoog Hoefsmid (50-60 euro per 2 maanden), wormspuiten (11-24 euro per 2 maanden) en inentingen (30 euro om 10 maanden) weet ik ook allemaal Knipoog Alleen de tandarts moet ik nog regelen Knipoog

Maar het ging er alleen om hoeveel Subli brokken en muesli's kosten Knipoog Aangezien in ons dorp de dierenwinkel weg gaat, kopen we (een vriendin met een haflinger en een NRPS & ik) samen brok, muesli, houtkrullen en hooi in Knipoog Maar dan willen we wel graag weten hoeveel iets 'ongeveer' kost Clown
Laatst bijgewerkt door Dirkje_ op 02-05-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 17:21

Armani88 schreef:
kun je niet een stalling krijgen waar je vol pensioen hebt

Dat vind ik zelf niet fijn. Verona is een moeilijk paard die vrij agressief is naar andere paarden, daarom liever niet op een pension. Maar als het echt niet anders zou kunnen, zal ze daar wel komen staan Knipoog

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:53

Gelukkig dat je daar al aan gedacht hebt!!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:33

Basisbrok is 9,40
De muesli's liggen rond de twaalf euro, maar dat weet ik ook niet precies. Je moet wel rekening houden dat de prijzen ineens kunnen stijgen want grondstoffen worden erg duur.
Succes ermee!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:40

De basisbrok is rond de 9,50, de mueski met kruiden rond de 12 euro, maar deze is regelmatig in de aanbieding voor een euro of 10. Hou er wel rekening mee dat deze muesli alleen als extraatje gevoerd kan worden, deze kan niet de basisbrok vervangen. De Pavo-enjoy muesli kan weer wel als alternatief van basisbrok gegeven worden, een zak kost rond de 14 euro maar dan heb je wel alles in 1

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:49

Ikzelf heb de basisbrok en € 9.95 kwijt voor een zak...derest weet ik niet, want dat gebruik ik niet

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:44

Ik geef sübli sportbrok, kost € 9.95 per 25 kilo. Muesli geef ik ook niet dus dat weet ik niet.

En krullen hebben ze bij onze Welkoop (in Losser/ Twente) wel maar is erg duur. Zou ik daar echt niet halen. Volgens mij wel 1.5x zo duur als wat ik nu betaal. Precies weet ik het niet meer, was zo'n half jaar geleden dat ik het eens gevraagd heb.

Wat een vreemd bedrag voor de hoefsmid. Is dat voor alleen voor ijzers en bekappen?