Alöe Vera

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vea

Alöe Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 12:32

Hoi iedereen ,

Hopelijk weten jullie er wat meer van..
Mijn paard heeft namelijk ademhalingsproblemen ,
er zijn al verschillende dierenartsen geweest maar elke dierenarts zei
iets anders..De een zei dat er stof in haar longen lag , de ander zei dat ze dampig stond
en uiteindelijk zei de laatste dat ze vroeger iets heeft gehad aan haar longen en dat ze
er altijd last van zal hebben , met goede en slechte dagen... Nu hebben ze mij verteld dat
Alöe vera kan helpen...Ik heb nu al eens een paar bussen gekocht maar ik vind het nogal duur...
(zeker voor een grote , dikke tinker die wel wat nodig heeft) Kent er iemand dit en helpt dit echt?
Het schijnt dat het wel een paar maanden duurt dat dit helpt...
Of kent iemand anders nog wat andere middeltjes zodat mijn paard minder problemen heeft?

Limitje

Re: Alöe Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:32

hoihoi,
ik heb zelf een paardje met chronisch bronchitis. ook vaak problemen met zijn ademhaling. ik weet niet wanneer jou paardje het met name heeft en of hij ook hoest en slijm uit zijn neus komt? mijn paard heeft er met name last van als het weer om slaat, en bv bij vegen. ik heb zelf geen ervaring met alöe vera, maar geef hem dagelijks een 1/2 kilo kruidenmeusli en heb bij een internet shop foene griek besteld en dit gebruik ik al heel lang en dit werkt best wel goed. ik ga volgende week ook speciaal voer gebruiken van marsshall, ma weet nog niet precies hoe het heet. ook is het bij mijn paard zo dat hij het beste een een buitenstal staat of anders liefst met zo wienig mogelijk paarden in de buurt (vanwege de lichaamswarmte van de andere paarden) en het liefst zoveel mogelijk bij de frisse lucht. maja ik weet niet wat bij jou paardje valt onder ademhalingsproblemen, maar misschien heb je iets aan de tips... zal later de naam van dat voer vermelden.
groetjes kim

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:18

Hoi limitje ,
ze heeft het vooral met warm en stoffig weer , het is alleen haar ademhaling dus geen hoest of slijm...Ze heeft ook haar goede dagen en dan heeft ze er zo goed als geen last van. Bij slechte dagen kan ze na een galopje al in ademnood zijn...Nu staat ze wel altijd op een wei met een open stal dus frisse lucht genoeg.
(al bedankt voor de tips)

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:01

Het klinkt als chronische bronchitus, dit heeft die van mij ook.
Als hij er erg last van heeft, dan geef ik hem hmp horse.
Dit zijn heel veel kruiden door elkaar, en werkt fantastisch.

Klervi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:29

aloe vera werkt meer tegen brandwonden
zover ik weet
kruiden die goed zijn voor de luchtwegen zijn: - eucalyptus
- munt

(als olieen van deze kruiden verdunt, kun je het vlakbij de
neusgaten masseren en misschien ook in de hals)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:22

en wat ook goed helpt is toch buiten in plaats van in een stoffige stal. weet niet of ze al 24/7 buiten staat?

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 13:37

Iedereen al bedankt voor de tips , ik zal zeker eens gaan informeren...
ikenindi , ze staat altijd buiten , zomer en winter , ze heeft nu wel een stal maar die staat altijd open dus eigenlijk kan ze zo binnen en buiten lopen. Nu staat ze wel van haar eigen veel buiten dus aan de frisse lucht zal het niet zitten denk ik...
Ik heb nu ook een tijd nat hooi gegeven ( tot een dierenarts zei dat dit niet helpt) en ik geef ze in de winter ook voordroog...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:39

nat hoi geven helpt zeker, heb ik ook gedaan
klink idd als chronische bronchites
je kan ook hoestmix door het voe rgeven, en ik heb tijdje terug het paard laten stomen. kreeg kapje op neus, met warme stoom en kruiden erdoor , waardoor alles los zou gaan zitten.
aloe vera werkt niet bij ademhalingsproblemen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:49

Lynn_Nikita schreef:
nat hoi geven helpt zeker, heb ik ook gedaan
klink idd als chronische bronchites
je kan ook hoestmix door het voe rgeven, en ik heb tijdje terug het paard laten stomen. kreeg kapje op neus, met warme stoom en kruiden erdoor , waardoor alles los zou gaan zitten.
aloe vera werkt niet bij ademhalingsproblemen

Heb je dat door je dierenarts laten doen?
En hoeveel was je daarvoor kwijt?
Mijn welshje heeft nl ook last van chronische bronchitis.