Bult rond kogel..!?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne_ciin

Bult rond kogel..!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:38

Hallo,
Ik heb een friese merrie, Cindy, ze is 8 jaar oud en heeft een bult, eerder een gezwel, op haar linker achterbeen, rond d'r kogel. De veearts is er kort geleden bij geweest en heeft gezegt dat het openknappen moest en dat de troep die er in zit dan moet verdwijnen. Als is haar aan het longeren ben gaan er hier een daar wel gaatjes in zitten, maar het gaat niet over. De troep kan er zo nooit uit komen. Maar nu zag ik vanmorgen dat er bultjes op dat gezwel komt te zitten, en het word alleen maar erger. Ook loopt ze sinds vandaag kreupel viel mij op. Dus vandaag word de veearts opnieuw gebeld.

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn..!?

Gr. liisanne.

Rhinoooow

Re: Bult rond kogel..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:41

Kan het niet zijn dat dat gezwel wat meer gezwollen is sinds zijn bezoek en drukt op haar gewricht en dus pijn doet? dus het kreupel lopen kan daarvan komen?

lisanne_ciin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:43

Ja dat zou goed kunnen, Maar ik bedoel:

Heeft iemand enig idee wat die bult zelf kan zijn?

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:51

is het zacht? en warm? Dat warme wijst op een ontsteking, het zachte op vocht. Kan je er aan komen?
Mischien is het een gal, en dan geirriteerd zeg maar. Dat had mijn fjord een tijdje terug ook.
Ik heb veel gestapt aan de hand (ong. 5 dagen, over het harde, rondjes. Op het laatste een zeide draf) en gewoon heel rustig aan doen.

maar wat zij de DA dan dat het was? ik neem aan dat je die gewoon kan bellen voor vragen..

lisanne_ciin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:54

Ja de arts zei dat het wat was ontstoken enzo, heel vaag..
Maarja hij zei gewoon stappen en draven en dan moet het open springen..
Maar toen liep ze niet kreupel, en gloeide het niet..
Dat doet het nu dus wel.
En het zit er al weken.. :|

liisanne

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:39

hoe je troep eruit kan krijgen is om te weken in soda water. Dit maakt de huid soepel, waardoor de eventuele ontsteking eruit kan. Zit er een wondje bij in de buurt? En hoe lang zit het er al?

lisanne_ciin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:37

Het zit er al behoorlijk lang En ja er zitten meerder wondjes (openingetjes van bult) In de buurt.. :S

liisannéé.. Knipoog

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:26

misschien kun je trekzalf proberen, alleen als t echt ontstoken is en op 1 plekje dus niet op de hele bult, want dan wordt de etter eruit getrokken zeg maar! dan ontstaat er een gaatje zodat het eruit kan en dat zal ontzettend opluchten en kan t genezen
sterkte Ach gut

wel een rare veearts hoor dat hij/zijn niet goed uitlegd wat je moet doen en wat het precies is Verward ja ga maar stappen zodat t openspringt nou sorry hoor wat is dat voor veearts, ik zou gelijk mijn vertrouwen kwijt zijn Bloos

lisanne_ciin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:47

Oke dankjewel.. =)
Ik zal de trekzalf zeker proberen! Knipoog
Ik laat weten of het helpt ja of nee.. Knipoog
Morgen komt de veearts.. Lachen

x liisanne
(_)Ciindyy,,

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:18

ja ik ben zeer benieuwd of het helpt en wat je veearsts ervan zegt, ik heb een keer een jaarling fjord meegemaakt met een heeele dikke keel en nek ze kon haar hoofd niet eens omhoog doen dat deed haar al veel pjn, en zelfs de veearts wist niet meer wat ie er mee aan moest waren als diverse dingen geprobeerd) en toen heeft de eigenaresse er trekzalf opgedaan en het is opengegaan en het beestje ging met de dag beter en was uiteindelijk weer helemaal beter geworden terwijl iedereen dacht dat ze t niet zou reden Bloos

ikzelf had ook ergens een keer een bultje en had t erop gedaan en toen kwam t ook los en hoefde ik neit naar de huisarts Haha!