pony moet aankomen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suvan

pony moet aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:55

Hoi!
Ik heb sinds een week een pony die veel te mager is.
Vorige eigenaren hadden er niet echt Zin meer in Boos!

Nu heb ik hem natuurlijk direct ontwormd, en op de pensionstal krijgt hij gewoon zn dagelijkse portie, maar wat kan ik de pony nog aan extra geven om toch wat extra kilo's erbij te krijgen?
Hij krijgt op de stalling brok en hooi, en nog van dat soort gras/hooi, ziet zo groen uit.

Wil hem gewoon dagelijks iets bijvoeren maar wat is dan goed?

Arielle_

Re: pony moet aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:56

Als hij gewoon dagelijks z'n portie krijgt zal ik er niet veel meer aan doen, hij komt er vanzelf wel bovenop. Je kunt 'm nou natuurlijk ook niet ineens helemaal vet gaan mesten.
En ik heb op de foto gekeken in je profiel, ik weet niet of het die pony is, maar aan de magere kant vind ik 'm absoluut niet!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:58

ja dat is m ja..
krijg namelijk veel commentaar dat hij veel te mager is.
Nee wou hem niet in een keer vet gaan mesten maar dacht: dagelijks een beetje extra van iets. om hem wat te helpen?

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:59

Er zijn meer topics hierover in het topic VS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:00

'Zomaar' ontwormen heeft niet veel zin wanneer je niet weet om welke wormen het gaat en òf er wel een worminfectie is. Beter is eerst een mestonderzoek te laten doen en op basis daarvan ontwormen (indien nodig).

Verder zou ik een goede tandarts laten komen, want ook gebitsproblemen kunnen leiden tot vermagering.

Ook zou ik bloed laten prikken om uit te sluiten dat er geen lichamelijke oorzaak is voor de vermagering.

Hoeveel brok en hooi krijgt hij? En loopt hij wel in de wei?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:01

Zolang je de ribben van je paard niet kunt zien maar wel kunt voelen, is je paard goed op gewicht. Lachen
Laat je niks aan praten, want veel paarden zijn te dik, en voor een paard is het beter om iets aan de magere kant te zijn dan aan de dikke kant. Je zou hem verder eventueel een vitaminespuit kunnen geven, dat kan geen kwaad. Lachen
Maar op de foto zie ik ook geen dun paard, ook al sta jij er dan voor. Knipoog Mooi paard hoor, gefeliciteerd ermee!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:02

nou, weet niet wat je hem nu te eten geeft, maar hij ziet er goed uit hoor!
misschien zijn de paarden op de stal waar jij staat allemaal te dik en lijkt het daarom zo dat die van jouw te mager is.
maar zo op de foto is er niets mis mee.
gr
( mensen geven hun dieren tegenwoordig veelste veel te eten, dat lijkt wel normaal te zijn. )

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 15:09

jovi: zoals gezegd is het paard niet ziek, maar de vorige eigenaren hebben er niet meer naar omgekeken.
Tanden zijn al nagekeken en het was een wormenkuur tegen veel soorten wormen, en over vier weken weer een andere kuur.

Je kan de ribben van de pony wel zien hoor, ik kan ze tellen, alhoewel nu na een week hij wel ietsje al is aangekomen merk ik, maar vind het zelf wel nog wat mager.

Hij loopt niet in de wei, ze hebben daar paddocks, maar krijgt wel voldoende hooi en brok, evenveel als alle andere pony's daar en die zijn fors genoeg Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:24

Vind het paard echt niet dun. lekker atletisch gebouwd. En de meeste paarden zijn behoorlijk te dik. laat je niet wijs maken dat deze te dun is.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:27

En voldoende ruwvoer is? Onbeperkt? (Dat valt bij mij namelijk onder voldoende ruwvoer. Knipoog )

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:46

VSW-->VS

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 07:51

vraag aan de dierenarts te mager heeft altijd een oorzaak,kan wel slecht werkende organen hebben of een ontsteking

_x_NiNi_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 09:33

Ik denk ook wel dat als hij zijn dagenlijkse porsie wel krijgt dat er dan niet veel meer aan moet doen. Wel veel aandacht geven, maar dat wist je vast wel Knipoog.
Verder heel misschien als het niet lukt wat meer hooi geven.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 12:14